Dintre cele 129.245 masini noi din import, vandute in perioada ianuarie-august, 44.767, au fost achizitionate prin leasing.
La masinile Dacia, ponderea leasingului a fost mai scazuta, reprezentand 14% din totalul celor 54.558 de masini vandute de producatorul argesean.
Skoda a fost marca de import la care s-au vandut cele mai multe masini prin leasing (6.458) in primele opt luni, urmata de Renault, cu 6.230 unitati si Volkswagen, cu 5.696 unitati vandute prin leasing.
Cadillac si Lincoln au fost singurele marci la care toate masinile s-au vandut prin leasing, in timp ce pentru Great Wall, proportia a fost de 86%, iar la Jeep, de 83%.
La Skoda, ponderea leasing-ului a fost de 42%, la Renault de 31%, iar la Volkswagen de 38%.
Nicio masina Peugeot nu a fost achizitionata in sistem leasing, iar pentru BMW si Mini, ponderea leasingului a fost de 2%, respectiv 1% din totalul vanzarilor.
Daca la autoturisme ponderea leasingului a fost de 35%, la capitolul vehicule comerciale usoare de import a fost de 44%.
Astfel, dintre cele 17.433 vehicule de sub 3,5 tone vandute, 7.672 au fost achizitionate prin leasing.
Dacia a vandut in sistem leasing 36% dintre furgoanele comercializate intre ianuarie si iunie (1.835 din 5.035).
Pe primul loc in topul marcilor din import se afla Iveco, cu 1.600 vehicule (dintr-un total de 1.829 unitati), urmat de Renault (1.312) si Ford cu 1.203 de vehicule utilitare vandute prin leasing.
Pe segmentul vehicule comerciale de peste 3,5 tone si autobuze din import, 59% dintre cele 9.370 unitati vandute au fost achizitionate prin leasing.
Marcile cele mai cautate au fost Iveco, cu 2.567 unitati vandute prin leasing si Mercedes – Benz, cu 1.169 de unitati.
In ce priveste producatorul autohton Roman, sase din cele 66 vehicule au fost achizitionate prin leasing, insemnand o pondere de 9% a leasingului.