Potrivit unui comunicat de presa remis de Leoni, compania trebuie sa-si reduca, in consecinta, capacitatea de productie din ratiuni de logistica si randament si ia in considerare inchiderea fabricii din Mioveni, pentru a putea pastra locurile de munca existente in Pitesti. De asemenea, si fabrica din Pitesti urmeaza sa-si ajusteze nivelul de productie la cererea diminuata, prin masuri de reducere temporara a fortei de munca.
Procesul de inchidere a fabricii din Mioveni ar urma sa fie finalizat cel tarziu in iunie 2009. Pana atunci, productia, care deja s-a redus drastic in decembrie si s-a oprit la sfarsitul anului, nu ar mai fi reluata.
Odata cu inchiderea fabricii, cei aproximativ 230 de angajati ar urma sa fie disponibilizati conform planului de concediere colectiva. Contractele de munca pe perioada determinata ar urma sa nu mai fie prelungite.
Angajatii de la Leoni s-au aflat in somaj tehnic in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009, la fel ca si salariatii de la uzina Dacia, si au revenit la serviciu luni, 12 ianuarie.
Florica Vasilescu, liderul de sindicat de la Leoni Mioveni, a spus ca oamenii s-au intors la munca doar pentru o zi, pentru ca au intrat din nou in somaj tehnic incepand de marti, 13 ianuarie, pana in 28 februarie. Cei 230 de salariati sunt platiti cu 80% din salariu si nu beneficiaza de tichete de masa, pentru ca acest lucru nu este stipulat in contractul colectiv de munca.
Principalii furnizori pentru Dacia sunt Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).
Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30-31 octombrie, 13-14 noiembrie, 20 noiembrie-7 decembrie, 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie – 8 februarie.