Ambii constructori spera sa exporte mare parte din productie. Dincolo de tintele vizate, in principal tarile emergente, va fi interesant de vazut cum va evolua concurenta pe piata romaneasca.
Cine va reusi sa detroneze Loganul – o masina de clasa mica, oarecum de nisa, (B-Max) sau sedan-ul pregatit de francezii de la Renault?
[gallery:240]
Specialistii spun ca batalia dintre cei doi producatori se va da in principal pe pret si consum.
Americanii spera sa convinga romanii de utilitatea unei masini de clasa mica, in conditiile traficului si locurilor de parcare insuficiente. Pe de alta parte, francezii mizeaza in continuare pe nevoia de spatiu. Bancheta din spate si mai ales portbagajul incapator au reprezentat, alaturi de pret, principalele atuuri pentru care romanii au ales Dacia in fata altor modele de automobile.
”Va fi o cursa interesanta, in conditiile in care si perceptia generala in privinta masinii ideale a suferit modificari importante”, a declarat analistul auto Razvan Marinescu.
”Masina devine tot mai putin un etalon al potentei financiare, in fata utilitatii. Cresterea puternica a costurilor de service, a pretului carburantilor si problemele clasice deja legate de trafic si locurile de parcare i-au determinat pe multi romani sa aleaga modele de clasa mica, cu motoare mici si consum redus. Pe de alta parte, cel mai puternic stimul va fi pretul. Masina de 5.000 de euro va reprezenta, in continuare, un etalon privind asteptarile pietei interne”, a mai spus analistul.
Dacia, de la Citadine-ul de 5.000 de euro, la sedanul in stil Megane
Loganul este deja imbatranit, cel putin pentru standardele occidentale. Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa pe ansamblu, masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost programele de tip Rabla din Germania si Franta, productia ar fi scazut dramatic.
[img=1031][/img]
Francezii de la Dacia stiau de asta inca de acum 3 ani, cand au inceput sa deseneze primele schite ale noului Logan. Au lasat-o mai moale, pentru ca, in mod paradoxal, criza a ajutat Loganul. Pretul masinii, vanduta prin programele de innoire a parcului auto, a fost imbatabil, iar vanzarile au depasit 1,25 milioane de exemplare, un nivel peste cele mai optimiste asteptari.
Acum insa, odata cu primele semnale de iesire din criza, francezii au intetit pregatirile pentru lansarea noului model. Vor sa prinda noul ”val” al cererii cu o masina moderna, in stilul Duster, mai putin poluanta si cu un pret la fel de bun ca Loganul.
[quote=Laurens van den Acker, director la Renault]Aspectul SUV-ului va influenta serios look-ul viitorului Logan[/quote]
”Viitorul Logan va adopta un aspect frontal si posterior modificat serios. Daca reactia va fi pozitiva, vom avea o a treia generatie Logan cu un design radical, diferit de ceea ce vedem in prezent”, a declarat Laurens van den Acker, directorul departamentului de creatie Renault, , intr-un interviu acordat Automarket.
[img=1032][/img]
Philippe Prevel, fostul director general al Renault Technologie Roumanie, a declarat ca „viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom cauta cele mai simple solutii si vom echipa masina cu exact ce are nevoie clientul, nimic mai mult. Nu putem implementa tehnologie de dragul tehnologiei”. Prevel ocupa acum functia de director al programului Logan la nivel global.
Noul model a trecut demult de faza schitelor si se afla in procesul de pre-productie. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia au primit deja comenzile pentru noile componente.
Cum arata? Bineinteles, Dacia nu a prezentat niciun detaliu. Presa internationala a facut insa rost de cateva dintre schitele noii game Dacia.
Potrivit jurnalistilor de la publicatia germana Autobild, in intervalul 2012-2015, francezii vor produce in Romania 8 modele noi si mai multe facelift-uri.
Primul model va fi un sedan de dimensiunile lui Renault Laguna, dar la pretul unui Megane, ce va fi lansat in primavara anului 2012. Un an mai tarziu ar urma sa fie lansat noul Logan si variantele City Van, Logan Pick-up, Dacia MPV (mini-bus family car), Dacia LCV Van, si Sandero facelift.
In 2014, sursele citate de publicatia germana prevad lansarea unui Duster Pickup si unui face lift pentru SUV. In 2015, planurile Dacia ar urma sa includa lansarea modelului Dacia Citadine de 5.000 de euro, in 3 usi, si a noului Sandero.
Analistii spun ca planurile ar putea fi grabite de revenirea pietei auto internationale, iar in plan local, de strategia Ford Romania. Dacia Renault nu va renunta, cu siguranta, la cota de piata in fata americanilor.
Americanii contraataca: B-Max la pret de Dacia
Dupa preluarea uzinei de la Craiova, americanii de la Ford nu au stat cu mainile in san. Chiar daca planurile initiale le-au fost date peste cap de criza economica, in mare intentiile raman aceleasi.
Ford se pregateste sa lanseze linia de fabricatie pentru noul model B-Max, ce necesita investitii intre 300 si 500 milioane de dolari, si sa dezvolte linia de productie de motoare.
Ulterior, ar urma sa fie construite si alte modele, in functie de dezvoltare si cerintele pietei auto.
[img=1028][/img]
Dionisio Campos, presedintele Ford Romania, a declarat marti ca a incheiat deja contracte cu 19-20 de furnizori pentru uzina din Craiova, iar 7 dintre ei au inceput deja amenajarea facilitatilor pentru constructia viitorului model de clasa mica.
Ford Romania va lansa primul sau model produs in exclusivitate la Craiova in septembrie 2011, iar masina va ajunge pe piata in 2012. Nu este exclus insa ca masina sa ajunga in show-room-uri si mai devreme la un pret care va atenta la suprematia Loganului.
”Batalia se va da pe pret, iar americanii stiu asta. Au cautat furnizorii (in genul Rombat sau Elba) care sa le permita un pret cat mai mic, apropiat de Logan. Daca vor reusi un cost de pana in 6-7000 de euro, vor reprezenta o concurenta serioasa pentru Dacia”, a declarat Razvan Marinescu.
[img=1030][/img]
Potrivit expertilor, Ford ar putea produce 150.000 de unitati B-Max in 2012, iar in functie de cerere, capacitatea de productie ar putea creste.
Si asta mai ales ca americanii vad cu optimism viitorul. Potrivit oficialilor Ford, piata auto romaneasca va creste, in urmatorii cinci ani, cu 15% pe an, in timp ce numarul de masini la 1.000 de locuitori va ajunge la 300 unitati, fata de 210 in prezent.
„Previziunile noastre pentru urmatorii cinci ani indica o crestere inceata, dar stabila a pietei, cu circa 50.000 de unitati (15%) pe an. Segmentele care vor creste cel mai mult vor fi C (clasa compacta), segmentul vehiculelor comerciale, clasa SUV (sport utility vehicle) si clasa CD”, a declarat recent Vladimir Vosicky, directorul viitoarei Companii Nationale de Vanzari pentru Romania, din cadrul grupului.
Potrivit contractului de privatizare, Ford s-a angajat sa produca anual la Craiova 250.000 de masini anual si 250.000 de motoare. In cazul in care nu va realiza aceste cifre, compania ar trebui sa plateasca statului roman despagubiri de milioane de euro.
”Ford isi mentine angajamentul de a investi in proiectul de la Craiova peste 675 de milioane de euro”, a precizat John Fleming, director regional pe Europa al producatorului american.
Ford Romania asambleaza in prezent la Craiova modelul Transit Connect, pe baza kiturilor importate din Turcia. In primele 10 luni din 2010, Ford a produs 7.436 de unitati, cele mai multe exportate in Anglia.