Guvernul german a prelungit deja programul de la 1,5 la 5 miliarde de euro, pe fondul succesului acestei campanii. Potrivit federatiei constructorilor VDA, ca urmare a derularii Programului Rabla, vanzarile de automobile ar putea depasi 3,5 milioane automobile in 2009, cu 3,1% mai mult decat in anul precedent.
Autoritatile au declarat ca, in conditiile in care primesc 8.000 de cereri in fiecare zi, in acest ritm, primele de 2500 de euro/masina vor fi epuizate pana in luna septembrie.
„Decizia este clara”, a explicat purtatorul de cuvant al ministerului pentru AFP. Agentia de presa citeaza o serie de analisti auto care estimeaza ca oprirea programului Rabla ar putea genera o cadere brutala a pietei auto germane in 2010.
Decizia guvernului de la Berlin va afecta vanzarile Dacia, in conditiile in care piata germana reprezinta cea mai importanta destinatie de export pentru automobilele construite in Romania.
Dacia a vandut in Germania, in acest an, peste 36.000 de masini Dacia, din care 13.000 in mai, succesul datorandu-se exclusiv programului Rabla, unde pretul modelelor Logan si Sandero ajunge la numai 5000 de euro, dupa aplicarea primei de casare de 2500 euro.