Lovitură pentru șoferii de mașini diesel! Marea Britanie analizează posibilitatea introducerii standardelor de emisii Euro 6e începând cu anul viitor, ceea ce ar putea impune restricții suplimentare asupra autoturismelor diesel. Noile reglementări urmăresc să reducă nivelul de poluare generat de vehicule, în contextul în care normele privind emisiile au evoluat de-a lungul timpului. De asemenea, din 2024, standardele Euro nu mai includ doar emisiile rezultate din arderea combustibilului, ci iau în considerare și particulele provenite din frâne și anvelope, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Indicatorul rutier care îi pune în dificultate pe șoferi. Ce trebuie să faci atunci când întâlnești acest semn de circulație
În prezent, Euro 6 este cea mai recentă normă de emisii aplicabilă vehiculelor noi, fiind deja un criteriu esențial în zonele cu aer curat, precum Londra. Standardul Euro 6 a fost introdus în 2015 și a stabilit o reducere semnificativă a nivelului de oxizi de azot permise pentru motoarele diesel, cu un procent de 67%. În plus, a impus limite mai stricte și pentru particulele emise de vehiculele pe benzină.
Uniunea Europeană a adoptat deja o versiune actualizată a acestui standard, denumită Euro 6e-bis, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025. Aceasta presupune aplicarea unor metode de testare mai riguroase, menite să ofere o evaluare mai precisă a emisiilor vehiculelor. Mai mult, pentru prima dată, și mașinile hibride vor fi supuse unor controale mai stricte.
Harvey Perkins, specialist în taxe la HRUX, a explicat că aceste modificări pot genera perturbări semnificative în industria auto, așa cum s-a întâmplat și în trecut, când s-a trecut de la vechea metodă de testare NEDC la WLTP. El a avertizat că, spre finalul anului, valorile emisiilor de CO2 înscrise pe certificatele de conformitate ale vehiculelor ar putea fi semnificativ diferite față de cele estimate la momentul comenzii.
„Spre sfârșitul acestui an calendaristic, vom vedea valorile CO2 complet diferite pe certificatul de conformitate față de ceea ce se așteaptă când s-a comandat vehiculul”, a declarat el.
Evoluția normelor Euro a început cu Euro 1, care a impus utilizarea convertoarelor catalitice pentru a reduce emisiile de monoxid de carbon. Euro 2, introdus în 1996, a redus și mai mult limitele pentru emisiile de gaze toxice, iar Euro 3, adoptat în 2001, a adăugat restricții suplimentare pentru oxizii de azot și hidrocarburi. Euro 4, aplicabil din 2006, a continuat trendul de reducere a particulelor poluante, iar Euro 5, intrat în vigoare în 2011, a stabilit limite și mai drastice pentru emisiile nocive.
Standardul Euro 7, care urmează să intre în vigoare în anii următori, va impune criterii și mai exigente pentru vehiculele noi, inclusiv în ceea ce privește emisiile non-eșapament. Astfel, se preconizează că viitoarele reglementări vor avea un impact considerabil asupra industriei auto, în special asupra mașinilor diesel și hibride, care vor trebui să respecte cerințe de mediu din ce în ce mai stricte.
Te-ar mai putea interesa și: Șoferii care merg la ITP vor fi REFUZAȚI! Noua legislație le pune bețe în roate!