Producatorii auto japonezi si sud-coreeni au detinut 44,6% din piata americana in iulie, o crestere de trei puncte procentuale, care a venit pe fondul unei scaderi a vanzarilor mai mari pentru producatorii americani decat pentru cei asiatici., relateaza Bloomberg.
Rezultatele din iulie marcheaza o prima scadere sub 50% din piata americana pentru producatorii locali. In 1962, doar GM avea 50% din piata americana, iar in iulie 2007, GM, Ford si Chrysler cumulau o cota de piata de 48,2%.
Vanzarile totale de pe piata americana au scazut cu 12% in iulie anul acesta, comparativ cu aceeasi luna din 2006, ajungand la 1,31 milioane unitati comercializate. Cererea a fost afectata de cresterea pretului combustibilului si de criza imobiliara din SUA .
Vanzarile GM din iulie au scazut cu 22%, vanzarile Ford au inregistrat o scadere de 19%, iar cele ale Chrysler de 9,1%.
Vanzarile Toyota au scazut doar cu 7,3%, pana la 224.058 unitati, insa a fost cea mai mare scadere inregistrata de Toyota pe piata americana in ultimii trei ani.
Cota de piata a Toyota luna trecuta a fost de 17,1% cu 0,9% mai mult decat in iulie 2006, in timp ce Ford a inregistrat o cota de piata de 14,8% cu 1,2 puncte procentuale mai putin decat in iulie 2006.
Vanzarile Honda au scazut cu 7,1% in iulie ajungand la 141.049, cota de piata a companiei ajungand la 10,8%.
Vanzarile combinate ale tuturor marcilor asiatice de pe piata americana au scazut cu 5,6% pana la 583.352 unitati, luna trecuta.
Pe piata americana activeaza producatorii de autoturisme asiatici Toyota, Honda, Nissan, Kia, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, dar si producatorul de camioane Isuzu.