Vrei o masina de lux si n-ai bani de una noua? Ti-e teama sa o cumperi din targ, de la samsari? Alternativa o reprezinta masinile revandute de firmele de leasing sau cele scoase la licitatie de firmele de recuperare.
Ferrari, Bentley, BMW, Audi, Lexus sunt doar cateva dintre masinile de lux ce pot fi cumparate, in multe cazuri, la jumatate fata de pretul de catalog. Cele mai multe masini nu au mai mult de 3 ani, iar dotarile sunt in general la nivel full-option.
Cele mai interesante oferte le-am gasit pe site-urile ce prezinta executarile silite.
Spre exemplu, Marfin Leasing a scos la vanzare un Bentley Continental Flying Spur, la 65.000 euro+TVA, un Ferrari 599 GTB F1 la 170.000 euro, dar si 3 Lexusuri, cu preturi cuprinse intre 16.000 si 33.000 euro fara TVA.
Tot de pe acelasi site, aflam ca Administratia Finantelor Publice din Hunedoara a scos la licitatie un BMW X5 din 2008 la 134.250 lei+TVA, iar GE Money vinde un BMW 535D Touring din 2007 la 16.500 euro.
[gallery:180]
Pe site-ul BCR Leasing, oferta nu este chiar atat de spectaculoasa, insa gasim un BMW 320i din 2006, la 16.120 euro, un Chrysler 300 C 3.0CRD, din acelasi an, la 14.200 euro, sau un Mercedes C220 CDI, din 2007, la 21.400 euro.
Tot de la BCR Leasing mai puteti cumpara un JEEP Commander, din acelasi an, la 33.900 euro.
Raiffeisen Leasing are, fara indoiala, cea mai bogata oferta. Puteti cumpara masini din Romania, dar si din tarile din regiune. Preturile difera de la o tara la alta, insa trebuie sa luati in calcul si taxele de transport.
Astfel, un AUDI A6 3.2 V6 FSI Quattro tiptronic din 2006 poate fi cumparat cu 30.504 euro, un Lexus 220D din 2008, se vinde cu 18.300 euro, iar un Porsche 911 Carrera 4S poate fi achizitionat cu 55.000 euro.
Un BMW X5 din Romania, din 2007, se vinde cu 35.000 euro, iar un VW Tuareg din acelasi an este scos la vanzare pentru 37.500 euro.
Si oferta celor de la Romstal Leasing pare tentanta. Un Mercedes SL 350 din 2007, se vinde pentru 32.168 euro, iar un S320 din acelasi an cu 38.185 euro.
La Impuls Leasing, un Cadillac SRX V6 din 2007 se vinde cu 28.275 euro fara TVA, un Audi Q7 din acelasi an, cu motor de 3000 cmc diesel, este vandut cu 39.327 euro (fara TVA), iar un Audi A8 din 2006, poate fi cumparat cu 17.771 euro.
Tot de la Impuls poate fi achizitionat un Volvo XC70, de anul trecut, la 35.917 euro fara TVA, sau un Alfa Romeo 159 din 2008, la 14.698 euro.
La Alpha Leasing, oferta lunii o reprezinta un Audi Q7, din 2008, la 31.900 euro.
Un BMW 320D, din 2006, pe motorina, este vandut cu 13.000 de euro+TVA,
o Alfa Romeo Spider full-option din 2007 este vanduta cu 26.900 euro, iar un Lexus RX 350 4X4, din acelasi an, poate fi cumparat cu 20.000 euro+TVA.
La Tiriac Leasing, oferta este ceva mai redusa. Am gasit totusi un Audi A6 din 2007, la 19.327 euro, fara TVA. Interesant este faptul ca cei de la Tiriac recunosc faptul ca masina a fost revopsita.
Tot la ei gasim si un Mercedes Benz C, din 2006, la 10.672 euro+TVA, care, de asemenea, are probleme.
Si la BRD Leasing, oferta de masini de lux e destul de redusa. Gasim totusi un Audi A4 din 2006, diesel, full-option, care se vinde cu 22.000 euro.
Din targ sau de la dealer?
Preturile prezentate mai sus pot fi considerate de multi destul de mari. Ar fi mai ieftin sa iti cumperi o masina din targ. Care sunt ofertele, aflati de aici.
Insa nu toata lumea are incredere in vanzatorii de masini, mai cu seama ca acestia nu iti ofera garantie.
Firmele de leasing incearca sa profite de acest lucru si intr-adevar, pentru unele masini, ele ofera preturi destul de mari. Cautand atent insa, poti gasi multe propuneri interesante.
Fata de ofertele din targ, la firmele de leasing ai garantia ca masina nu este furata, ca a fost verificata tehnic etc. In plus, toate automobilele sunt inmatriculate.
Nici preturile nu sunt batute in cuie. Am discutat la telefon cu mai multe firme, iar agentii s-au declarat dispusi sa negociem, bineinteles, la fata locului.
”Cele mai multe firme vor sa scape de aceste masini si sunt dispuse sa faca discounturi. Depinde daca vii cu bani cash sau preiei leasingul. Cert este ca poti sa te intinzi. Ce reduceri vei obtine? Depinde de masina, firma, de talentul de negociere si cat de disperat e agentul sa vanda”, ne-a declarat reprezentantul unei firme de leasing, care a dorit sa-si pastreze anonimatul.
Specialistii din piata auto spun ca daca vreti o masina de lux la un pret redus, acum ar fi momentul.
”Piata se afla la un nivel critic. Sa faci o achizitie acum reprezinta o afacere, pentru ca, odata cu intrarea in vigoare a noii taxe de prima inmatriculare, se va pune o presiune suplimentara pe masinile la mana a doua deja inmatriculate. Nu va mai fi asa usor de negociat”, a declarat Razvan Marinescu, de la Auto Show-room.