Maşinile electrice vor fi mai uşoare! Toyota spune că a făcut o descoperire tehnologică care îi va permite să reducă la jumătate greutatea, dimensiunea şi costul bateriilor şi creşterea semnificativă a vitezei de încărcare, ceea ce ar putea anunţa un progres major pentru vehiculele electrice, transmite The Guardian.
Al doilea mare producător de automobile din lume avea deja un plan de a lansa maşini cu baterii în stare solidă avansate, care oferă beneficii în comparaţie cu bateriile pe bază de lichid, până în 2025.
Marţi, compania japoneză a declarat că a simplificat producţia de material folosit pentru a fabrica baterii, salutând descoperirea ca un salt înainte semnificativ, care ar putea reduce dramatic timpul de încărcare şi ar putea creşte autonomia de rulare la toate maşinile electrice.
”Atât pentru bateriile noastre lichide, cât şi pentru cele în stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situaţia în care bateriile actuale sunt prea mari, grele şi scumpe. În ceea ce priveşte potenţialul, vom urmări să reducem la jumătate toţi aceşti factori”, a declarat Keiji Kaita, preşedintele centrului de cercetare şi dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului.
David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a spus că, dacă afirmaţiile Toyota sunt fondate, acesta ar putea fi un moment de referinţă pentru viitorul maşinilor electrice.
”Adesea există progrese în stadiul de prototip, dar apoi extinderea este dificilă. Dacă este o descoperire reală, ar putea fi o schimbare de joc, Sfântul Graal al vehiculelor cu baterie”, a spus el.
Kaita a spus că Toyota a dezvoltat modalităţi de a face bateriile mai durabile la maşinile electrice din noua gamă şi crede că acum ar putea crea o baterie cu stare solidă. cu o autonomie de 1.200 km, care se poate încărca în 10 minute sau mai puţin.
Compania se aşteaptă să poată produce baterii în stare solidă, pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, potrivit Financial Times, care a scris pentru prima dată despre pretinsa descoperire a Toyota.
Bateriile în stare solidă au fost considerate pe scară largă ca o schimbare de joc pentru vehiculele electrice, promiţând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea şi să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid.
Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost de obicei mai greu şi mai scump de realizat, limitându-le aplicaţia comercială. Toyota a spus că crede că ar putea simplifica procesul de producţie, ceea ce ar face bateriile în stare solidă mai uşor de produs decât cele cu litiu-ion.
Producătorul japonez de maşini a fost văzut ca fiind ceva mai în urmă în comparaţie cu alţi producători de pe piaţa vehiculelor electrice.
În iunie anul trecut, Toyota a rechemat 2.700 dintre primele sale vehicule electrice, din cauza temerilor că roţile ar putea cădea.
Luna trecută, Advertising Standards Authority a interzis reclamele Toyota şi Hyundai pentru că exagerau viteza cu care maşinile electrice puteau fi încărcate şi induceau în eroare consumatorii cu privire la disponibilitatea punctelor de încărcare rapidă în Marea Britanie şi Irlanda.
Tesla a livrat un număr record de vehicule în trimestrul al doilea, depăşind estimările pieţei, deoarece scăderea preţurilor şi creditele federale din SUA au ajutat ca vehiculele sale electrice să aibă preţuri mai accesibile, transmite Reuters.
Analiştii anticipează ca Tesla să atingă vânzări record în China, a doua piaţă a sa ca mărime după America de Nord, în ciuda concurenţei acerbe din partea liderului de piaţă BYD. ”Credem că marjele vor creşte în următoarele câteva trimestre”, a adăugat Ives Tesla a redus preţurile începând din China, de la sfârşitul anului trecut, erodându-şi marjele din primul trimestru.
Şeful Tesla, Elon Musk, a dublat în aprilie războiul preţurilor, spunând că producătorul de vehicule electrice (EV) va acorda prioritate creşterii vânzărilor înaintea profitului, într-o economie slabă şi concurenţă în creştere.
De atunci, compania a mărit reducerile la toate gamele sale, într-o mişcare care a avut rolul de a reduce inventarul, făcând în acelaşi timp toate modelele sale eligibile pentru credite federale complete de 7.500 de dolari în Statele Unite, începând din iunie.
Compania a livrat 446.915 de maşini electrice compacte Model 3 şi vehicule sport utilitare Model Y, precum şi 19.225 dintre vehiculele sale premium Model S şi Model X.
Între timp, pionierul vehiculelor electrice a obţinut o serie de victorii pe piaţa de încărcare rapidă a vehiculelor electrice, companii precum Ford Motor şi General Motors, precum şi producătorii de echipamente de încărcare rapidă acceptând să adopte Standardul de încărcare nord-american al companiei (NACS).