- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Mașinile electrice, tot mai problematice în Germania. Motivul pentru care nu pot circula cu peste 130 km/oră

10 Jul, 13:00 • Alexe Raluca
Mașinile electrice au devenit o reală problemă în Germania, mai ales pe autostrăzile fără limită de viteză. Aceste autovehicule nu pot rula cu peste 130 km/h, încetinesc și îi pun în pericol pe șoferii care circulă mult mai repede.
Mașinile electrice, tot mai problematice în Germania. Motivul pentru care nu pot circula cu peste 130 km/oră

Germania se numără printre puținele țări din lume în care nu există o limită de viteză pe autostradă. Această libertate, însă, s-ar putea să nu mai țină mult, mai ales după apariția a tot mai multe mașini electrice.

Citește și: Se dau bani de la Guvern pentru românii care vor să cumpere mașini electrice. Cum poți fi eligibil

Mașinile electrice, tot mai problematice în Germania

În 2021 s-a cerut impunerea unei limite de viteză pe „Autobahn” pentru reducerea poluării. Recent, mai multe asociații solicită impunerea unei limite de viteză de 130 km/h și pe autostrăzile fără limitări, iar asta din cauza mașinilor electrice. Aceste asociații explică faptul că vehiculele electrice își pierd rapid autonomia la viteze mari, crescând riscul de accidente în cazul în care încetinesc din cauza diferenței de viteză față de mașinile pe benzină sau motorină.

„Vehiculele electrice nu pot circula la viteze mai mari de 130 km/h fără o reducere drastică a autonomiei”, a declarat Michael Mertens, membru în sindicatul poliției din Renania de Nord-Westfalia, potrivit autoplus.fr.

Mertens a explicat că, dacă șoferii împing un vehicul electric spre viteza maximă, autonomia acestuia se va diminua foarte repede. Prin urmare, șoferii vor fi tentați să încetinească pentru a evita consumul prea mare de energie. O mașină puternică cu motor cu ardere internă, însă, nu are aceeași problemă. Un automobil pe benzină poate parcurge mult mai mulți kilometri cu un rezervor, decât motoarele electrice cu o singură încărcare. Așadar, o mașină cu motor cu ardere internă nu trebuie să încetinească pentru a-și menține autonomia.

În consecință, există temerea producerii accidentelor legate de diferența de viteză dintre mașinile electrice la viteze moderate și mașinile cu motor cu ardere internă la viteză mult mai mari. Și Silke von Beesten, președintele Asociației germane de ajutorare a victimelor accidentelor rutiere, este de aceeași părere.

„Diverse studii au demonstrat că încetinirea traficului duce la o reducere semnificativă a numărului de accidente mortale și de răniri grave ale participanților la trafic”, a declarat Silke von Beesten.

Citește și: Proprietarii de mașini electrice trebuie să știe. Problemele ascunse care îi lasă fără bani în portofel