- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Mașinile poluante care nu vor mai fi înmatriculate din septembrie. Cele care nu respectă standardele vor fi retrase din circulație

21 Aug, 15:54 • Alexe Raluca
Șoferii se vor confrunta cu noi norme în ceea ce privește nivelul de poluare al mașinilor. Autoturismele noi nu ar trebui să depășească un anumit nivel pentru a putea circula pe drumurile publice.
Mașinile poluante care nu vor mai fi înmatriculate din septembrie. Cele care nu respectă standardele vor fi retrase din circulație

Această nouă regulă va fi adoptată în Germania de la 1 septembrie 2024. Schimbarea vine în contextul implementării unui plan de tranziție către un mediu mai puțin poluat, impus de autoritățile europene de mediu.

Citește și: Cele mai mici și cele mai mari costuri de întreținere a mașinilor. Rezultatele sondajului ne iau prin surprindere

Mașinile poluante nu vor mai avea drept de circulație

Autoturismele care respectă actualul standard Euro 6d-ISC-FCM vor mai putea fi înmatriculate doar până la 31 august 2024. De la această dată, toate vehiculele nou înmatriculate vor trebui să fie conforme cu noul standard Euro 6e, transmite echo24.de.

Introducerea standardului Euro 6e va avea loc în trei etape. Fiecare etapă vine cu cerințe noi legate de emisii:

  1. Prima etapă (EA): Începând cu 1 septembrie 2024, toate modelele noi de autoturisme trebuie să respecte standardul Euro 6e pentru a putea fi înmatriculate. Acest standard presupune un control mai strict al emisiilor, mai ales pentru vehiculele diesel, și introduce măsuri mai riguroase de monitorizare a emisiilor de noxe în timp real. Mașinile conforme vor primi mențiunea „Euro 6e” în documentele de înmatriculare, alături de un cod specific de emisii (36EA). Prima etapă este valabilă până la 31 decembrie 2025, moment în care se va trece la cerințe mai stricte.
  2. A doua etapă (EB): Aceasta va deveni obligatorie pentru toate modelele de autoturisme noi omologate de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2026, doar vehiculele care respectă aceste noi cerințe vor putea fi înmatriculate. Standardele vor impune un control și mai strict al emisiilor poluante și vor introduce limite mai scăzute pentru particulele nocive eliberate în atmosferă.
  3. A treia etapă (EC): Începând cu 1 ianuarie 2027, această etapă va aduce o nouă ajustare pentru vehiculele cu combustie internă. Noile modele de mașini vor trebui să se conformeze acestor cerințe, iar de la 1 ianuarie 2028, toate înmatriculările noi vor trebui să îndeplinească standardul Euro 6e în forma sa finală. Această etapă va impune o reducere și mai mare a emisiilor de noxe și va urmări o tranziție mai accelerată către vehiculele electrice și hibride.

Standardul Euro 6e reprezintă un pas crucial în combaterea poluării generate de traficul rutier, în special de vehiculele cu motor diesel. Introducerea acestui standard vine în urma scandalului legat de emisiile diesel („Dieselgate”), în care s-a descoperit că mulți producători auto au manipulat testele de emisii pentru a părea că vehiculele lor respectă normele de mediu.

Noua reglementare urmărește să impună standarde mai stricte, monitorizate în mod constant prin sisteme digitale. Acestea vor măsura emisiile vehiculelor în timp real, prevenind astfel manipularea datelor și asigurând că mașinile respectă normele și în condiții reale de trafic. În acest context, toți șoferii care intenționează să își cumpere o nouî mașină trebuie să țină cont de aceste noi reglementări. Dacă vehiculul achiziționat respectă standardul Euro 6d, acesta poate fi înmatriculat până la 31 august 2024. După această dată, toate autoturismele noi trebuie să fie conforme cu noul standard Euro 6e.

Pentru producători, aceste reglementări impun o presiune suplimentară în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiilor de reducere a emisiilor. Producătorii trebuie să își adapteze liniile de producție și să investească masiv în tehnologii mai ecologice, cum ar fi motoarele hibride sau electrice.

Citește și: Soluția salvatoare găsită de un șofer de TESLA după ce bateria mașinii electrice a ajuns la ZERO: „Chiar mi se pare foarte tare!”