Mazda prevede ca piata auto din Romania va scadea anul acesta, posibil sub 170.000 de unitati (pentru autovehiculele de import).
„Chiar daca segmentul auto este in scadere, vizam o crestere a cotei de piata”, sustine increzator Cristian Rigu, country manager Mazda Romania.
El a mentionat ca obiectivul companiei pentru 2009 este de a obtine o cota de piata de 1,5% (pentru segmentul de autovehicule de import), ceea ce ar echivala cu o crestere de 0,3 puncte procentuale fata de anul trecut.
Cresterea targetata pentru 2009 este bazata pe lansarea de noi showroom-uri, potrivit reprezentantilor companiei.
Ei au adaugat ca Mazda va continua sa investeasca si in serviciile destinate cumparatorilor.
„4 noi showroom-uri vor fi inaugurate in 2009 (in Arad, Oradea si doua in Bucuresti), numarul punctelor de vanzare al companiei ajungand la 20”, au precizat acestia.
2008, cel mai bun an pentru Mazda in Romania
In 2008, Mazda a comercializat 2.537 de autovehicule, in crestere cu 147% fata de anul precedent si totodata cel mai bun rezultat anual inregistrat de companie in Romania.
Modelele care au totalizat cele mai mari vanzari au fost Mazda3 (cu 840 de unitati) si Mazda2 (cu 812 unitati). Alte modele care au contribuit semnificativ la vanzarile din 2008 au fost Mazda6 (cu 425 unitati) si CX-7 (cu 333 unitati).
In luna decembrie, Mazda a comercializat cu 18% mai multe vehicule pentru pasageri decat in aceeasi perioada din 2007, in pofida crizei economice.