Aceasta colaborarea vine din dorinta companiilor de a se
relansa pe piata din Statele Unite dupa mai bine de 20 de ani si de a-si reduce
cheltuielile.
Oficialii celor doua companii anunta ca proiectul prevede
ca Mazda si Fiat sa dezvolte doua roadstere diferite, cu stiluri individuale, specifice
fiecarui brand, foarte usoare si cu tractiune spate. Parteneriatul presupune ca ambele modele sa fie construite la uzina Mazda din Hiroshima.
Alfa Spider, care
a devenit renumita dupa aparitia sa din filmul The Graduate, 1967, va intra in
productie abia in 2015, iar designul va fi creat separat, de catre firma
italiana, pentru a se distinge de Mazda.
Unii analisti, citati de [url= http://www.reuters.com/article/2012/05/23/mazda-fiat-idUSL4E8GN1AI20120523]Reuters[/url],
afirma ca se asteapta ca modelul reinoit de la Spider sa propulseze Alfa Romeo
pe primul loc in fruntea topului masinilor
sport cu doua locuri si faca vanzari de aproximativ 20.000 de masini pe an.
“Cu imaginea brandului celor de la Alfa Romeo si design-ul
lor special, alaturi de tehnologia motoarelor celor de la Mazda, masina va fi
un success”, garanteaza analistul de la Toward the Infinite World Inc., Satoru Takada .
Fiat nu este la prima colaborare de acest gen. Compania a
scos pe piata un numar limitat de masini din seria Ka, produse impreuna cu cei
de la Ford Motor, apoi Fiat Punto in colaborare cu cei de la Opel Corsa si Fiat
Seidici, un mini SUV, impreuna cu Suzuki
Motor.
In schimb, Mazda este la prima colaborare de acest gen, insa
are experienta in producera autoturismelor de dimensiuni mici, dupa ce in 1989 a
lansat MC-5, cea mai vanduta masina sport cu doua locuri, in toata lumea. Cu
mai bine de 900.000 de exemplare vandute, performanta companiei a fost inscrisa
in Cartea Recordurilor.
Acordul final dintre Mazda si Fiat va fi semnat in a doua jumatate a anului 2012. Cele doua companii au mai
cazut de acord sa discute si despre alte oportunitati de colaborare in Europa.