Constructorul japonez a anuntat marti lansarea oficiala in Romania a versiunilor hatchback si sport combi, precum si a motorizarii diesel pentru noua Mazda6.
Cele doua noi modele de caroserie vor fi comercializate in Romania la preturi cu toate taxele incluse, incepand de la 20.490 euro pentru varianta hatchback si 21.290 euro pentru sport combi. Noua Mazda6 echipata cu motor diesel va putea fi achizitionata la un pret incepand de la 22.190 euro.
Motorizarea diesel va reprezenta 80% din obiectivul de vanzari al noii Mazda6, au precizat oficialii Mazda. Conform previziunilor companiei, evolutia cotei de piata in segmentul de clasa medie va fi crescatoare, contrar trend-ului descendent al cotei de piata pentru segmentul D.
Desi volumul de vanzari pentru modelele de clasa medie se afla in crestere, cota de piata din totalul vanzarilor de automobile de import din Romania se afla in scadere.
Ce aduc nou versiunile hatchback si sport combi
Conform producatorului, la fel ca si la versiunea sedan, dimensiunile celor doua noi variante de caroserie sunt mai mari. Unul dintre efectele acestei cresteri se regaseste la interior, unde pasagerii beneficiaza de mai mult spatiu. Pasagerii din spate au cu 20 mm mai mult loc pentru picioare si cu 9 mm mai mult pentru umeri.
Desi a crescut ca volum, noua Mazda6 este mai usoara cu pana la 35 kg, comparativ cu versiunea anterioara, urmand trend-ul impus de modelul de clasa mica Mazda2.
Nu doar pasagerii au mai mult loc in noul model Mazda ci si spatiul destinat bagajelor a crescut. Deschiderea de 1.066 mm a portbagajului pentru versiunea sport combi este una dintre cele mai bune din segment.
Acest rezultat a fost favorizat de dezvoltarea unui haion automat Karakuri. Acesta este confectionat dintr-un material textil pliabil fiind actionat automat la deschiderea si inchiderea usii portbagajului. Sistemul a fost inspirat partial de traditionala arta japoneza Origami.
Design-ul sportiv al celor doua variante de caroserie este confirmat de valorile coeficientului de rezistenta la inaintare – 0,27 pentru hatchback si 0,28 pentru sport combi. Sportivitatea si eleganta liniilor caroseriei sunt completate de confortul interior si de ergonomia elementelor ce alcatuiesc plansa de bord.
Unghiul de inclinatie al volanului a fost redus, iar schimbatorul de viteze, plasat mai aproape de sofer.
Noile versiuni beneficiaza de sistemul Cross-Functional Network (CF-Net), care permite controlul functiilor computerului de bord, al sistemului Bluetooth (optional), al sistemului audio si al sistemului de aer conditionat prin intermediul unor comenzi plasate pe volan. Optional, noua Mazda6 poate fi echipata cu sistem audio Bose (8 difuzoare si amplificator digital), port auxiliar pentru dispozitive portabile, sistem de navigatie cu touch screen si comanda vocala si sistem de acces si pornire fara cheie.
Gama de propulsoare pe benzina – 1,8l, 2l si 2,5l – oferite in prezent de constructorul nipon este completata de un motor common-rail turbo diesel de 2l, care dezvolta 140 cai putere.
Motorul diesel a fost imbunatatit si este mai economic, inregistrand un consum de combustibil combinat de 5,6 litri la suta de kilometri, mai putin cu 6,7% fata de versiunea anterioara. Ca urmare a imbunatatirilor realizate de inginerii Mazda, noul motor prezinta si un nivel redus al emisiilor de noxe (NOx).
Siguranta noii Mazda6 este asigurata de cea mai noua tehnologie. Standard, toate versiunile sunt echipate cu sase airbag-uri (doua frontale si doua laterale pentru pasagerii din fata, precum si doua airbag-uri cortina).
De asemenea, sistemul de siguranta activa include ABS, distributia electronica a franarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la franare.
Optional, noua Mazda6 poate fi echipata cu faruri cu xenon, cu sistemul Adaptive Front Lighting System (AFS), cu senzori de monitorizare a presiunii din pneuri si cu senzori de parcare.
In structura caroseriei a fost utilizat cu pana la 7% mai mult otel cu duritate ridicata, iar pentru protectia pietonilor in caz de impact bara frontala a fost umpluta cu o spuma speciala.
Mazda Romania si-a crescut vanzarile de 7 ori in ianuarie 2008
Compania Mazda Romania a vandut, in luna ianuarie, 148 de autoturisme, de 7 ori mai multe decat in perioada similara din anul trecut. Cele mai bine vandute modele au fost Mazda3 (cu 57 de unitati), Mazda2 (cu 43 de unitati) si CX-7 (cu 20 de unitati).
Compania a anuntat ca a primit 1.064 de comenzi, ceea ce inseamna ca, dupa doar o luna de la inceputul anului, a acoperit mai mult de 50% din volumul de vanzari planificat pentru intregul an.
Mazda isi propune pentru acest an comercializarea a 2.000 de autovehicule, dublu fata de vanzarile raportate in 2007.