Oficialul guvernamental a declarat luni ca Mercedes a luat in calcul mai intai Oradea, dar apoi, din cauza unor probleme legate de terenul pe care urma sa fie derulata investitia, a optat pentru Timisoara.
Surse din cadrul Consiliului Judetean Timis au declarat ca exista deja solicitari pentru declansarea procesului de avizare a operatiunii de tip greenfield, fara a confirma insa oficial demararea investitiei.
Mercedes ar putea produce in Romania, din 2011, noile generatii de automobile Clasa A si Clasa B.
Omul de afaceri Ion Tiriac, cel care a adus pentru prima data marca Mercedes in Romania si care a avut un cuvant greu de spus in derularea investitiei din Romania, conform surse din piata, a declarat ca un raspuns oficial privind locul in care va fi realizata noua fabrica (pe lista aparea initial si Polonia -n.r.) va fi anuntat cat de curand.
„Compania analizeaza in prezent aceste doua variante”, a declarat anterior un manager al marcii Mercedes pentru saptamanalul german Automobilwoche, citat de Thomson Financial. El a adaugat insa ca proiectul se afla intr-un stadiu incipient.
Silaghi:Audi este interesata de Romania
Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, Comert si Turism, a precizat ca, dincolo de interesul Mercedes pentru Romania, de declansarea unei investitii este interesat si concernul german Volkswagen, care ar putea construi la noi in tara autoturismele Audi.
Silaghi a declarat ca Audi analizeaza in prezent mai multe locatii din tara unde ar putea construi o uzina auto.
De dezvoltarea unei investitii in Romania s-a aratat si compania japoneza Mitsubishi, ai carei reprezentanti au si venit recent la Bucuresti, unde au discutat cu premierul Calin Popescu Tariceanu.
Primul ministru a precizat insa, saptamana trecuta, ca Mitsubishi si-a anulat planurile privind Romania.
„Puteti sa uitati povestea cu Mitsubishi care ar putea investi la Campulung, investitorul nu vine aici”, a spus Tariceanu, in cadrul unei vizite la Campulung, dupa ce in presa au aparut informatii ca Mitsubishi ar fi interesata de platforma Aro Campulung.
„Din pacate, nu sunt decat iluzii, si aceasta pentru ca, din punct de vedere geografic, costurile logistice cu transportul sunt prea mari pentru a exista tentatii”, a mai declarat premierul.