„In noiembrie, ne-am confruntat cu o scadere lunara a cererii de anvelope pe toate pietele din Europa, America de Nord si Sud, precum si Asia. Ca raspuns la aceasta situatie, Michelin a redus productia in aproape toate fabricile detinute”, a anuntat compania.
Producatorii de anvelope se confrunta cu o scadere a castigurilor, din cauza reducerii vanzarilor de automobile la nivel global, scrie Bloomberg. Michelin a redus estimarile de profit pentru a sasea oara in 29 octombrie si a anuntat ca vanzarile scad mai repede decat se anticipase.
Bridgestone Corp, cel mai mare producator de anvelope, dupa vanzari, a redus cu 82% estimarile privind profitul din acest an, din cauza aprecierii puternice a yenului fata de dolar.
Anuntul companiei vine in contextul in care Toyota Motor Corp, cel de-al doilea fabricant de autoturisme din lume, estimeaza prima pierdere operationala din ultimii 71 de ani, din cauza scaderii drastice a vanzarilor in America de Nord si Europa si pe fondul aprecierii yenului.
Toyota prevede ca pierderile din anul financiar ce se va incheia in martie s-ar putea ridica la 150 miliarde yeni (1,7 miliarde dolari), comparativ cu estimarea anterioara, ce presupunea un profit operational de 600 miliarde yeni, a anuntat grupul intr-un comunicat. Producatorul auto a coborat estimarile cu privire la profitul net cu 91%, la 50 miliarde yeni.