Doua noi modele de anvelope de iarna, Michelin Primacy Alpin si Michelin Pilot Alpin, au fost lansate luni. Cele doua modele sunt destinate berlinelor din gama medie, precum si autovehiculelor mai puternice.
Pretul de vanzare recomandat pentru noile anvelope va fi, in functie de dimensiuni si indice de viteza: de la 412 la 950 lei, in cazul modelului Michelin Primacy Alpin si de la 942 la 1.200 lei pentru Michelin Pilot Alpin.
Compania estimeaza vanzarea a aproximativ doua milioane de unitati, iar segmentul cel mai profitabil pentru piata este cel al anvelopelor de iarna.
„Acest segment este cel mai profitabil si datorita preturilor mai mari ale anvelopelor. Din aceasta cauza, putem spune ca zapada este binevenita atat pentru noi cat si pentru distribuitori deoarece in conditiile in care nu vom avea din nou zapada, vor fi pierderi de ambele parti. Din totalul vanzarilor, anvelopele de iarna acopera circa 35-40%, iar segmenul premium 25-30% din total”, a declarat Cedric Binoit, directorul comercial Michelin pentru Romania, citat de NewsIn.
In Romania, piata totala de turisme si camionete s-a situat in 2006 in jurul cifrei de 2 milioane de anvelope, iar pentru 2007 se mizeaza pe o crestere intre 5 si 7 %.
Michelin detine in Romania trei uzine, dintre care doua produc anvelope (Victoria Floresti si Silvana Zalau – ambele preluate in 2001 de la grupul Tofan) si Romsteel Cord Zalau – fabrica de cord metalic, investitie greenfield a grupul francez. Investitiile Michelin in Romania depasesc 150 milioane euro, in sase ani de cand sunt prezenti pe piata locala.
Grupul Michelin detin pe plan mondial 74 de uzine de productie, in 19 tari unde lucreaza circa115.000 angajati.