Marius a rămas țintuit în scaunul cu rotile cu 13 ani în urmă. Conducea o motocicletă, când l-a lovit în plin un bolid condus de un puști de 14 ani.
Marius Stratulat, victimă a unui accident rutier: „Mi-am făcut dreptate învățând cum să retrăiesc ca un om normal. Nu m-a învățat nimeni, nu m-au ajutat autoritățile cu nimic. Persoanele cu dizabilități au doar o scutire de impozit și cam atât”.
Numai anul trecut au murit peste 1.500 de oameni pe șoselele din România, iar 3.500 au fost grav răniți. Vinovați sunt adesea și pietonii care traversează prin locuri nepermise. În astfel de condiții au murit 263 de copii. De anul viitor, copiii vor primi în școli lecții de Educație rutieră, bazate pe ghidurile lansate acum de Ministerul Educației.
Ligia Deca, ministrul Educației: „Sunt ghiduri care vizează, de asemenea, conduita preventivă. Ele practic sunt adaptate vârstei copiilor care primesc informațiile respective”.
E în dezbatere acum și un proiect care ar permite obținerea de permis de conducere pentru categoria B, înainte de vârsta majoratului.
Nicoleta Pauliuc, președintele Comisiei de Apărare și Ordine Publică
: „Foarte mulți colegi au spus că nu susțin o astfel de inițiativă legislativă, pentru că cel din dreapta nu are posibilitatea să-l ajute pe tânăr să preîntâmpine un eventual accident. E adevărat că există o discuție la nivel european, dar cred că în actualele condiții poate că mai e nevoie să așteptăm”.
Indisciplina șoferilor e doar una dintre cauzele tragediilor de pe șoselele României.
Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor Rutiere: „Nu putem vorbi de un indice de retroreflexie, deci de vizibilitate a marcajului, în condiții scăzute de vizibilitate, un indice optim, vorbim de o denivelare a covorului asfaltic”.
PIB-ul României pierde anual între 1,5 și 2% din cauza tragediilor rutiere. Costul operațiunilor de salvare și al spitalizării răniților se adaugă astfel fatidicului număr al vieților curmate.
Silviu Toma, specialist în conducere defensivă: „Educația, care trebuie să înceapă de la vârste cât de mici, din grădiniță, dacă se poate. Autoritățile, care trebuie să fie prezente și să aplice legea. Și evident infrastructura, care în țara noastră nu e nici prietenoasă, nici inteligentă”.
Statisticile Poliției Rutiere arată că în 2023, în luna iunie, s-au produs cele mai multe accidente grave.
Citeşte şi: Școala de șoferi 2024. Întrebările-capcană care te lasă fără permis