„Preluarea in custodie a autovehiculului uzat, eliberarea certificatului de distrugere, precum si rezervarea si eliberarea tichetului valoric nu pot fi conditionate de achitarea unor sume de bani sau de efectuarea altor prestatii de catre proprietar”, arata ministerul, conform Ghidului de finantare a Programului Rabla, aprobat prin Ordinul Nr. 981/2012.
In perioada 3 aprilie – 29 august 2012, in cadrul Programului Rabla 2012, au fost [b]casate 37.072 de autovehicule[/b].
In acelasi timp au fost [b]achizitionate 8.354 de masini[/b], dintre care 3.998 de origine autohtona.
Administratia Fondului pentru Mediu a alocat pentru Programul Rabla 2012, in doua etape, 171 de milioane de lei, suma care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.
In prima etapa a programului care a inceput in data de 3 aprilie 2012, au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar in etapa a II-a care a inceput in data de 8 august 2012, au fost alocate alte 57 milioane de lei pentru casarea a inca 15.000 de masini.
Din cele 45.000 de tichete aferente acestui program tiparite de Administratia Fondului pentru Mediu si repartizate colectorilor (Remat-uri), 43.350 au fost alocate persoanelor fizice, iar 1.650 persoanelor juridice. Conform Ghidului de finantare, repartizarea tichetelor s-a facut pe judete, in functie de numarul de locuitori. De asemenea, la nivelul fiecarui judet, tichetele au fost repartizate in mod egal intre colectori.
Cele 15.000 de tichete din etapa a II-a a Programului au fost destinate numai persoanelor fizice.