Site-ul este gratuit pentru utilizatorii persoane fizice, veniturile mobile.ro provenind din relatia cu dealerii auto si din publicitatea online.
„Monetizarea vine din banii de la dealeri si din publicitatea online. De-abia am inceput sa vindem publicitate online insa vedem un mare potential de crestere pe acest segment”, a declarat Antje Schneider (foto), directorul de afaceri internationale al mobile.international, firma germana care gestioneaza mobile.ro.
Potrivit oficialilor mobile.international, site-ul mobile.ro are 15.000 de anunturi postate, aproximativ 467.000 de vizitatori unici pe luna si peste 1,2 milioane de accesari lunar.
„Criza a inceput exact cand am intrat noi pe piata, in anul octombrie 2008, dar nu regretam asta. Decizia a fost luata la inceputul anului trecut, pentru ca piata auto din Romania a crescut foarte mult in ultimii ani. In plus, site-ul mobile.de (versiunea germana a mobile.ro – n.r.) era folosit deja de multi romani care achizitionau masini din Germania”, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii mobile.ro.
„Nimeni nu se astepta la o criza atat de puternica, insa in pofida acestui fapt, avem cele mai multe contracte cu dealerii si odata ce criza trece vom creste si mai mult si vom deveni si mai profitabili”, au mai spus acestia.
Potrivit reprezentantiilor mobile.ro, circa 90% din masinile postate pe site-ul auto sunt second hand.
Romanii prefera tranzactiile directe
Romanii si majoritatea clientilor din Europa de Est, in general, prefera tranzactiile directe in ceea ce priveste achizitionarea de masini, insa ponderea acestora va scadea treptat, odata ce piata second hand autohtona se va maturiza, au precizat reprezentantii mobile.ro pentru Mediafax.
„Am observat ca romanii si clientii din Europa de Est, in general, prefera sa faca tranzactii directe, fata in fata. De exemplu, 46% dintre cei care posteaza anunturi pe site-ul romanesc mobile.ro sunt vanzatori particulari, in timp ce in Germania ponderea este de 10%”, a declarat Antje Schneider pentru Mediafax.
Potrivit datelor mobile.de, 26% din masinile vandute pe site merg catre Polonia, 11% catre Romania, 8% catre Rusia, si cate 7% catre Italia, respectiv Franta.
In 2008, prin intermediul mobile.de, au fost vandute masini in valoare de 26,8 miliarde de euro.
Principalii concurenti ai mobile.ro pe piata locala sunt Autovit.ro, masini.ro si autonovo.ro.
Site-ul mobile.de a fost deschis in 1996, iar in 2004 a fost achizitionat de site-ul specializat in comert electronic eBay. In octombrie 2008 a fost inaugurata platforma mobile.ro, iar in acest an piata auto virtuala dedicata Poloniei (mobile.eu).