Exceptie vor face aeroporturile cu un trafic anual de pana la 500.000 pasageri. Principalele aeroporturi bucurestene, Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa), au trafic anual de 1,8 milioane, respectiv peste 800.000 pasageri.
Proiectul de hotarare prevede modificarea Legii 38/2007 care reglementeaza transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere pentru a pemite accesul oricarui transportator autorizat la transportul clientilor din aeroporturi.
Transportatorii autorizati vor putea efectua transportul in regim de taxi numai daca detin o licenta de lucru in perimetrul aeroportuar, emisa anual, in baza unor criterii transparente stabilite de administratia fiecarui aeroport. Aceste criterii vor face referire la numarul de licente de lucru, de transportatori autorizati si de taximetre necesare in functie de traficul de pasageri care sosesc. De asemenea, se vor stabili si locurile in care se vor amplasa statiile de taxi.
Dispare monopolul firmelor de taxi din aeroporturi?
Reprezentantii Ministerului Transporturilor au declarat, marti, pentru NewsIn, ca modificarile legislative vizeaza eliminarea monopolului firmelor de taxi din aeroporturi, conducerea aeroporturilor urmand sa organizeze licitatii pentru selectarea mai multor firme de transport taxi. „In Otopeni exista un contract de exclusivitate cu firma Fly Taxi pentru mai multi ani care nu putea fi reziliat. In momentul cand vor intra in vigoare aceste modificari se va putea elimina monopolul din Otopeni”, au precizat sursele citate.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, „avand in vedere faptul ca aeroporturile sunt situate in vecinatatea municipiului Bucuresti, respectiv in vecinatatea oraselor resedinta de judet, prin actuala reglementare se obstructioneaza practic transportul in regim de taxi al persoanelor care utilizeaza serviciile aeroporturilor”.
La nivel national sunt 17 aeroporturi din care patru, respectiv din Timisoara, Constanta, Otopeni si Baneasa, se afla in administrarea Ministerului Transporturilor (MT), iar cel de la Caransebes este privat. Celelalte opereaza sub administratia consiliilor judetene ca autoritati independente, in timp ce Aeroportul Arad opereaza ca o societate comerciala.
Potrivit datelor MT, cea mai mare parte a traficului a fost inregistrat in 2007 pe aeroporturile Otopeni-1,8 milioane de pasageri , Baneasa- 824.000 si Timisoara-872.000, pe celelalte aeroporturi traficul fiind cuprins intre 1.000 si 370.000 de pasageri.