Schimbările vor afecta un număr maxim de 968 de muncitori de pe linia Maserati de la uzina deținută de producătorul auto Stellantis și sunt rezultatul tranziției la noile modele. Astfel de contracte sunt introduse în Italia atunci când producția scade și înseamnă o reducere a salariilor în schimbul muncii cu fracțiune de normă.
La Mirafiori, scrie presa italiană, producția vechilor modele, în primul rând Levante, s-a încheiat, iar acum vor exista doar Gran Turismo și Gran Cabrio, care, deși CEO-ul Carlos Tavares le-a lăudat în termeni entuziaști au vânzări mici. Toate acestea în așteptarea sosirii noului Quattroporte, a cărui lansare a fost amânată.
Luigi Paone, secretarul general al sindicatului Uilm din Torino, a declarat că “situația devine din ce în ce mai complicată pentru lucrătorii din sectorul auto” din oraș.
Stellantis a confirmat planurile pentru muncitorii de la Maserati. Aceasta și-a redus deja operațiunile de la Mirafiori începând din februarie din cauza cererii slabe pentru micul său automobil Fiat 500 complet electric.
Publicația Il Sole 24Ore, citată de Reuters, scrie că anul trecut, la Mirafiori au fost produse aproximativ 85.000 de mașini între Fiat 500 și Maserati, în scădere cu 9,3% față de 2022, în timp ce, potrivit previziunilor făcute de sindicatul Fim Cisl, anul acesta uzina din Torino ar putea rămâne la aproximativ 50.000 de unități, în proiecție, având în vedere încetinirea puternică din primul trimestru al acestui an.
Citeşte şi: Renault începe vânzarea de piese recondiționate pentru mașinile sale electrice
La sfârşitul acestei luni, pe 31 martie, producția modelului Maserati Levante va fi oprită definitiv, la uzina din Mirafiori, acesta urmând a fi înlocuit cu un SUV electric, dar care nu va fi lansat mai devreme de 2027.
Maserati Levante a debutat în 2016 și este produs la uzina Mirafiori din Torino, Italia. Dar drumul SUV-ului pare că a ajuns la final, chiar dacă 25 din cele 33 de mașini asamblate zilnic la această uzină sunt exemplare Levante.
Potrivit presei din Italia, producția SUV-ului Levante ar urma să fie oprită, definitiv, în data de 31 martie.
Așa cum era de așteptat, sindicatele nu sunt de acord cu această măsură și cer chiar intervenția guvernului.