Masina ar fi trebuit vanduta inca de anul trecut, dar productia a intarziat pentru ca Tata Motors a fost nevoita sa opreasca productia de la uzina din Singur – West Bengal si sa o mute in Sanand – Gujarat, din cauza protestelor fermierilor din zona.
Primele masini Nano sunt asteptate in showroom-uri la inceputul lui aprilie, scrie indianexpress.com.
Pana atunci, se pot face precomenzi, a relatat The Times of India, precizand ca Tata Motors se asteapta la 100.000 de precomenzi care vor fi onorate in termen de cateva luni, avand in vedere ca modelul este produs, in prezent, in doar 3.000 de exemplare pe luna, din cauza capacitatilor de productie reduse.
Planurile indienilor vizeaza insa extinderea productiei pana la 250.000 de exemplare, in conditiile in care estimeaza o cerere anuala de 1 milion de unitati.
Principalii clienti ai Nano vor fi indienii si in special cei care detin in prezent motorete si motociclete.
In India se vand anual in jur de 8 milioane de motociclete, la un pret mediu de 1.400 de dolari (1.000 euro0. Cea mai ieftina masina de piata indiana este in acest moment Maruti 800, care costa 4.300 de dolari (3.400 euro).
A doua lansare, cu noroc?
Tata Motors a lansat oficial modelul Nano la salonul auto din Delhi in luna ianuarie 2008. De atunci insa, masina a ramas doar la stadiul de prototip, compania indiana evitand sa faca declaratii pe marginea viitorului Nano.
Modelul de la lansare avea 4 locuri si un motor de 600 de centimetri cubi, cuplat la o cutie de viteze cu 4 trepte.
Intre timp, presa indiana a vehiculat varianta ca modelul va fi echipat si cu un motor diesel de 800 de centimetri cubi, dezvoltat de producatorul german de trenuri de rulare FEV.
Potrivit unor surse din industrie, motorul diesel va avea sisteme de injectie Bosch, iar restul propulsorului va fi dezvoltat de Tata Motors si de FEV.
Dincolo de vanzarile in India, compania anunta atunci ca intentioneaza sa vanda masina si la export, in Africa, America Latina, Asia de Sud-Est dar si in Europa, din 2012.
Girish Wagh, seful departamentului de proiectare de masini compacte al Tata Motors, a declarat, pentru revista germana Focus, ca modelul destinat pietei europene va respecta reglementarile Euro 5 si standardele de siguranta din Europa. Oficialul Tata Motors nu s-a referit insa la pretul viitorului model european.
„Pentru moment, ne concentram pe productia in India, urmand ca apoi, pe masura ce vom acoperi cererea din piata, sa iesim si la export”, declara Wagh.