- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Nano, made in Romania? Cea mai ieftina masina din lume ar putea fi produsa la Jucu (GALERIE FOTO)

04 Apr, 17:55 • razvan.codorean
Indienii de la Tata Motors ar putea produce noile generatii de automobile Nano in Romania, in parcul tehnologic de la Jucu. Constructorul indian are nevoie de o uzina in UE pentru a-si putea vinde masinile, fara taxe de import, pe piata europeana.
Nano, made in Romania? Cea mai ieftina masina din lume ar putea fi produsa la Jucu (GALERIE FOTO)

Alin Tise, presedintele Consiliului Judetean Cluj, a declarat, luni, citat de Mediafax, ca indienii de la Tata Motors iau in calcul o investitie de cateva zeci de milioane de euro in Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu, judetul Cluj, acolo unde are o fabrica si producatorul de telefoane mobile Nokia.

Oficialul clujean a declarat ca a avut deja o intalnire cu reprezentantii grupului indian.
[img=1363][/img]

„Am avut o intalnire in cadrul careia s-au discutat diverse aspecte pe care nu le pot face, insa, publice, fiind confidentiale. Este vorba despre o investitie pe care compania respectiva o analizeaza, nefiind luata o decizie. Vorbim de o tatonare a judetului nostru pentru o investitie a companiei in Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, citat de Mediafax.

Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), a declarat ca indienii nu au contactat ACAROM, insa a spus ca orice investitie este binevenita.

„Cu noi nu au luat inca legatura. Daca vor sa investeasca in Romania, le vom oferi tot sprijinul”, a spus Stroe, care este si vicepresedinte al Dacia. Stroe a spus ca deschiderea unei noi fabrici de automobile in Romania nu va afecta Dacia. „Suntem intr-o piata concurentiala, asa ca nu avem nicio problema”, a spus managerul de la Dacia.

Potrivit lui Stroe, orice investitie in sectorul auto va contribui la cresterea economica a Romania, pentru ca industria de profil asigura o dezvoltare pe orizontala. „Investia intr-o linie tehnologica auto atrage furnizorii de subansamble, forta de munca etc. Dacia si Ford, spre exemplu, au dus la crearea in Romania a sute de afaceri conexe si a zeci de mii de locuri de munca”, a mai spus presedintele ACAROM.
[img=1364][/img]

Noua generatie Nano, produsa in Romania?

Indienii de la Tata Motors si-au afirmat, in repetate randuri, planurile privind piata europeana. Cele mai recente declaratii dateaza de la Salonul Auto de la Geneva, din acest an.
[gallery:305]

Directorul general al grupului, Carl-Peter Forster, a declarat ca Tata Motors ar putea comercializa modelul Nano, cea mai ieftina masina din lume, pe piata europeana incepand din 2013.

Intr-un interviu publicat in cotidianul german Frankfurter Rundschau, preluat de Reuters, Carl-Peter Forster a spus ca ‘lucram la o versiune pentru Europa, care ar urma sa fie gata de comercializare in doi-trei ani”.

Pretul acestui model va fi semnificativ mai mare fata de 2.000 de euro cat costa versiunea de baza comercializata in India. ‘Pretul estimativ va fi de 5.000 de euro. Va fi vorba de o masina cu patru locuri, pachet complet de siguranta si un motor diesel cu trei cilindri cu o capacitate de 68 de cai putere’, a mai spus Carl-Peter Forster.

Potrivit specialistilor, modelul ar putea fi bazat pe conceptul Pixel, prezentat la Geneva.
[img=1367][/img]
Conceptul este propulsat de un motor turbodiesel in 3 cilindri, de 1,2 litri si 75 CP, asigura un consum de numai 3,4 litri/100 km, cu emisii de CO2 limitate la doar 89 g/km.

Pixel are patru locuri, iar pentru reducerea razei de bracaj (la 2,6 m), rotile din spate bracheaza in sens invers celor din fata. Un detaliu interesant si oarecum neasteptat pentru un automobil low cost il constituie controlul functiilor de divertisment ale masinii prin intermediul unui smartphone sau a unei tablete, care se insereaza in bord.

„Indienii vor de multa vreme sa intre in Europa, iar Romania ar putea reprezenta o poarta de intrare”, spune analistul auto Razvan Marinescu.

„Investitia in Romania pare motivata de facilitatile oferite la Sucu, de faptul ca avem muncitori specializati in industria auto si multe firme care produc subansamble auto, dar si de faptul ca in Bulgaria, care concureaza cu noi, a atras deja o investitie a chinezilor de la Great Wall, care vor incepe in acest an productia de C30, care va face face concurenta Dacia Logan si Great Wall C50, care ar putea castiga piata in defavoarea lui Renault Fluence sau Skoda Octavia”, a declarat analistul.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...