Gheorghe Feneser solicita autoritatilor
competente identificarea unor solutii financiare pentru finalizarea
lucrarilor de modernizare si reabilitare a DN67C, drum care face
legatura intre Transilvania si Oltenia, respectiv intre judetele Alba
si Gorj.
La patru ani de la demararea lucrarilor pe cei 148
de kilometri dintre Sebes, judetul Alba, si Bengesti, judetul Gorj,
investitia nu este finalizata, valoarea acesteia fiind de 1,3
miliarde de lei. in mai anul trecut, ministrul Transporturilor
din acea vreme, Ovidiu Silaghi, declara, la Alba Iulia, ca lucrarile
au fost executate in procent de 81,5% si ca receptia era programata
pentru luna septembrie 2012.
Prefectul de Alba a mentionat,
miercuri, pentru Agerpres ca asfaltarea este executata in mare parte,
dar mai sunt de realizat lucrari deosebit de importante pentru
siguranta traficului rutier, cum ar fi turnarea, in unele zone, a
stratului de uzura, consolidarea versantilor si montarea parapetelor
de protectie.
Gheorghe Feneser sustine ca deja au
aparut gropi in carosabil, in urma iernii si a tranzitarii drumului
de catre autocamioanele incarcate cu busteni, prefectul subliniind ca
abandonarea lucrarilor si nefinalizarea investitiei vor duce la o
degradare accentuata a infrastructurii rutiere.
Odata cu
debutul sezonului turistic a crescut considerabil si numarul
masinilor care strabat zilnic drumul, oamenii fiind atrasi atat de
frumusetea zonei, considerata ”Elvetia Romaniei”, dar si de
renumele Transalpinei, aflata la cea mai mare altitudine din tara
noastra.
Din pacate, drumul nu beneficiaza de semne de
circulatie, creand astfel dificultati conducatorilor auto, si nici de
indicatoare turistice, prin care sa fie indicate obiectivele
turistice si locurile de cazare existente in zona.
Transalpina
strabate o zona cu un potential turistic deosebit. Soseaua ajunge la
o altitudine record de 2.107 metri, pe Varful Papusa, si are o
lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depasind in
dimensiuni, dificultate de executie si pret Transfagarasanul. Se pare
ca drumul a fost construit in timpul romanilor, avand o importanta
strategica, si a fost modernizat in perioada interbelica, de catre
Carol al II-lea, fiind cunoscut si ca „Drumul Regelui”.
Citeste si: Control al Garzii de
Mediu privind amenajarea Transalpina. Vezi neregulile constatate