„Este ultima lor sansa de a patrunde pe pietele emergente intr-o maniera care sa conteze. Daca vor reusi in Rusia, vor incepe de pe o pozitie puternica”, a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse in Londra, citat de Mediafax.
Ghosn are nevoie de Rusia intrucat pietele mature stagneaza, iar pe primele trei mari piete emergente sunt deja prezenti producatori auto importanti.
Volkswagen este lider in China, Fiat in Brazilia, iar Suzuki Motor in India.
Seful Renault-Nissan estimeaza ca vanzarile totale de automobile din Rusia vor atinge patru milioane de unitati pe an pana in 2015 si vrea ca 40% dintre acestea sa fie realizate de alianta, prin preluarea AvtoVAZ si extinderea productiei cu 700.000 de vehicule.
In primele noua luni, vanzarile de masini din Rusia au crescut cu 18%, la 1,32 milioane unitati, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Europene in Federatia Rusa.
Renault-Nissan negociaza cu compania de brokeraj Troika Dialog si Russian Technologies, care detin fiecare 25% din AvtoVAZ, preluarea unei participatii de control la cel mai mare producator auto din Rusia, la solicitarea premierului rus Vladimir Putin, a declarat Ghosn in aceasta saptamana.
Renault detine in prezent 25% din actiunile AvtoVAZ, evaluate la 12,4 miliarde ruble (410 milioane dolari), la inchiderea tranzactiilor bursiere de joi.
Piata auto din Rusia isi revine dupa un declin de 50% in 2009 si ar putea deveni cea mai mare din Europa pana in 2015, devansand Germania, potrivit analistilor.
Renault-Nissan are sansa de a profita de aceasta crestere, impreuna cu AvtoVAZ, al carei brand Lada reprezinta una din patru masini vandute in Rusia.
AvtoVAZ este lider de piata, cu o cota de 28%, iar Renault-Nissan detine 9% din piata, iar impreuna ar avea 37%.
„Renault nu o duce prea bine in India, iar Brazilia este dominata de VW si Fiat. Rusia ramane astfel singura piata emergenta mare unde are posibilitatea sa aiba o prezenta importanta”, a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.
Renault-Nissan modernizeaza fabrica AvtoVAZ din Togliatti cu o noua linie de productie care va mari capacitatea acesteia la 900.000 de masini si va incepe asamblarea unui nou model Lada in 2012, pe baza platformei Logan.
Ulterior in acel an vor intra in productie alte vehicule Renault si Nissan.
Potrivit analistilor, modernizarea AvtoVAZ ar putea aduce cu usurinta marje operationale de peste 10%, la venituri de 5,2 miliarde de euro, majorand astfel profitul Renault.