Comunicatul venit din partea Nissan precizează, totuşi, că vânzarea către compania rusească de stat NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare) include şi o clauză care ar permite răscumpărarea întreg pachetului în termen de şase ani.
Operaţiunea, care probabil va fi perfectată în următoarele săptămâni, va transfera linia de producţie din Sankt Petersburg şi centrul de vânzări şi marketing din Moscova către NAMI, care le va folosi în continuare pentru proiectarea şi producţia de automobile personale, dar sub un nume nou.
Nissan întrerupsese producţia în fabrica din Rusia încă din luna martie a anului 2022, la puţin timp după izbucnirea războiului din Ucraina, din cauza marilor probleme apărute pe lanţul de aprovizionare, în urma blocării mai multor porturi, dar şi a numeroaselor greve declanşate de lucrătorii din ţările occidentale.
De la închiderea operaţiunilor, compania japoneză a monitorizat atent evoluţia evenimentelor din zonă, dar nu a observat îmbunătăţiri semnificative, astfel încât a decis, în final, lichidarea tuturor intereselor din Rusia, păstrând o portiţă prin care ar putea reveni în zonă, dacă lucrurile se schimbă radical în următorii şase ani.
Astfel, Nissan este ultima companie internaţională importantă care părăseşte Rusia, urmând exemplul Renault, francezii fiin şi acţionari ai companiei nipone, cu o participaţiune de 43%.
Producătorul japonez a anunţat că toţi lucrătorii în cadrul operaţiunilor din Rusia vor primi în continuare salariile timp de 12 luni, după vânzarea către NAMI. Linia de producţie a Nissan din Russia scotea aproximativ 100.000 de unităţi pe an, din modelele Qashqai, X-Trail, Murano şi Terrano.
„În numele Nissan, le mulţumesc colegilor noştri ruşi, care au contribuit de-a lungul multor ani la dezvoltarea unui business de succes. Deşi nu putem continua să operăm pe această piaţă, am găsit cea mai bună soluţie pentru a ne sprijini angajaţii”, a declarat preşedintele şi CEO-ul companiei japoneze, Makoto Uchida.