Nissan Motor a anunţat luni că va lansa 30 de modele noi până în anul fiscal care se termină în martie 2027. De asemenea, vrea să-şi majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăţi profitabilitatea şi dezvoltă baterii mai puternice, transmit AP şi Reuters, conform Agerpres.
Prezentând planul de afaceri pe termen lung, al doilea mare producător auto nipon a informat că are ca obiectiv o marjă de profit de peste 6% şi o rentabilitate totală de peste 30% până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027.
Nissan a fost un pionier în dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) cu modelul alimentat cu baterii Leaf, dar a fost depăşit de rivalii Tesla şi BYD, inclusiv pe cea mai mare piaţă auto din lume, China.
Scopul companiei este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice şi hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de modele noi, 16 vor fi electrificate. În plus, costurile la viitoarea generaţie EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, după cum a informat compania.
NissanÎn 2023, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% faţă de 2022.
Nissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA şi Japonia şi va continua să valorifice alianţa cu producătorul auto francez Renault şi grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa şi alte regiuni, cum ar fi India şi America Latină, a precizat producătorul auto.
„Ofertele de vehiculele electrice, plug-in şi hibride vor creşte pe toate pieţele, inclusiv în SUA, Europa, Japonia, restul Asiei, Australia şi Africa”, a anunţat directorul general Makoto Uchida, la prezentarea planului “The Arc”.
Acum, în martie, Nissan Motor şi Honda Motor au informat că vor lucra împreună la dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) şi a altor tehnologii avansate, pentru a reduce costurile şi a îmbunătăţi competitivitatea, într-un sector în care producătorii auto niponi au rămas în urmă.
Directorii generali ai Nissan şi Honda au apărut împreună la o conferinţă de presă desfăşurată la Tokyo pentru a anunţa faptul că vor analiza posibilităţile, domeniile şi zonele care au potenţial, pentru a colabora pe segmentul electrificării şi utilizării maşinilor inteligente. Eu au declarat că acordul nu are caracter obligatoriu, iar discuţiile încep acum.
Vezi și: Companiile din România, obligate de UE să afişeze în 2 ani salariul în anunţurile de angajare