Intenția a existat, iar Dacia pune, în sfârșit, în aplicare începând cu C-Neo! Se extinde această marcă de autoturisme, asta însemnând că brandul capătă și mai mult contur, în special în segmentul compact. Pe lângă Jogger și un viitor Bigster, după cum s-a menționat ți în rândurile anterioare, un break și un sudan vor fi scoase pe piață.
Află mai multe despre: Dacia va lansa un nou model de mașină. Mini Duster va fi primul SUV românesc de segment B
Segmentul compact este unil destul de dorit, în special datorită configurațiilor cu care vine. Odată cu extinderea brandului în zona compactă, brandul Dacia va prinde și mai mult contur, ceea ce a și fost dorit și mult așteptat! Clasa C migrează spre electrificare, iar șeful Dacia la nivel mondial, Denis Le Vot, a declarat, conform celor transmise de Economica.net, că această schimbare ar putea aduce modele cu sisteme de propulsie termice ș hibride.
Încă nu au fost furnizate detalii exacte, însă tot ce se știe este faptul că în curs de dezvoltare este proiectul C-Neo care își dorește extinderea spre segmentul C și care a promis mașini de dimensiunea unui SUV, dar și mașini break.
„Am anunțat apariția a două noi modele de segment C. Nu am încă informații despre acestea și nici despre un eventual SUV cu dimensiuni mai mici decât Duster.”, a declarat Mihai Bordeanu, șeful Dacia România, declarații din primăvara anului 2023 furnizate de LifeNews.ro, conform Economica.net.
Se poate spune că sunt speculații, însă presa franceză a observat anumite chestiuni cu privire la configurațiile pecare noile modele Dacia le va adopta. Mașinile vor măsura în jur de 4,60m, iar din punct de vedere estetic, break-ul adoptă codurile estetice ale Jogger și Bigster, iar sedanul va adopta Fastback cu luneta și hayonul foarte înclinate. Modelele din clasa C-Neo vor veni cu același sistem ca și Bigster: motoare alimentate cu benzină și GPL, sisteme mild-hybrid de 1.2l, iar viitorul hobrid va avea un motor termic de 1.8l. Mai mult decât atât, pasionații Dacia vor putea avea parte de un model cu tracțiune 4X4, iar cutia de viteze să adopte un sistem de dublu abreiaj DW23.
Christophe Dridi, actual director industrial Dacia la nivel mondial, a delcarat că dorește să atingă obiectivul de 1.000.000 de mașini produse anual. Ideea unui nou pol industrial va cădea, chiar dacă în acest context ar fi mare nevoie. Maroc și România sunt cele două state care constituie polii de industrie Dacia, astfel că un al treilea pol nu se dorește din pricina faptului că se preferă redistribuirea producției modelelor: modelele de clasă B să fie alocate în Maroc, iar cele din segmentul C să fie alocate în România. Extinderea liniei de producție va putea fi posibilă numai prin extinderea celei de la Mioveni sau funcționarea prin intermediul unui alt site.
„Capacitatea de la Mioveni poate crește prin reducerea concediului de la patru la trei săptămâni și prin efectuarea de ore suplimentare.”, ceea ce a declarat Christophe Dridi pentru L`Argus, conform Economica.net.
Află mai multe despre: Probleme la Mioveni, recheamă în service 6.000 de exemplare Dacia Spring, inclusiv în România