ACEA, asociația profesională a constructorilor de automobile, spune că în acest moment emisiile vehiculelor noi sunt foarte mici, „la un nivel abia măsurabil”, datorită tehnologiilor folosite, iar propunerile CE sunt și mai stricte de atât, scrie sursa citată.
Potrivit propunerii CE, emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze.
Din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare. Aceste modificări nu vor scumpi autoturismele cu mai mult cu 150 de euro, a spus comisarul european pentru Piaţa Internă.
„În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”, a declarat Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă
Nu în ultimul rând, vehiculele vor trebui să respecte noile norme după 200.000 de km de rulare, iar pentru verificarea emisiilor vor fi necesari senzori instalați deja în autoturisme.
Planul Comisiei Europene este ca modelele Euro 7 să ne apropie de momentul 2035, când producătorii de maşini vor fabrica doar modele electrice.
„Din păcate, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, în timp ce crește considerabil costul vehiculelor. Se concentrează asupra condițiilor extreme de condus care nu au nicio relevanță în viața reală.”, transmite ACEA, prin președintele în exercițiu, Oliver Zipse, CEO al BMW Group.
Din partea producătorilor români, Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Autoturisme din România, a vorbit la Știrile ProTV despre costurile imense pe care le presupune adoptarea noului standard Euro 7.
„Considerăm că va fi o încetinire a acestei treceri către electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul că vor fi necesare investiții de circa 20 de miliarde de euro pentru tranziţia și punerea în circulație a acestor vehicule adaptate Euro 7. Va fi o presiune imensă asupra producătorilor de camioane, care vor trebui să investească enorm în adaptarea motoarelor şi sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindcă știm că 99% din transportul de marfă din Europa se realizează cu vehicule alimentate cu motorină”, a spus Adrian Sandu.
Conform Institutului Național de Statistică, la sfârșitul anului trecut în România, cele mai multe autoturisme aveau norma de poluare Euro 4 – peste 2,6 milioane din cele peste 7,6 milioane care erau înmatriculate. Urmează cele care se încadrează în Euro 3 și Euro 5. Iar puțin peste 950.000 de autoturisme se clasează în norma Euro 6.