Romanian
 - 
ro
Auto

Avertismentul constructorilor. Normele Euro 7 vor majora preţurile noilor maşini cu 2000 de euro în medie

21 Mar, 19:42 • Dobran Viorel
Euro 7 introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel, dar și primele reguli pentru emisiile generate de frâne și anvelope, care se vor aplica inclusiv pentru mașinile electrice.
Avertismentul constructorilor. Normele Euro 7 vor majora preţurile noilor maşini cu 2000 de euro în medie

Propusele norme UE de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, vor complica viaţa industriei auto şi vor majora preţurilor noilor maşini, fără a aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite, a avertizat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Statele membre UE negociază anul acesta propusa legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile.

Constructorii auto sunt nemulțumiți! Aceștia nu sunt de acord cu normele de emisii Euro 7: „Mașinile noi se vor scumpi, oamenii le vor păstra pe cele vechi, mai poluante”

Directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, susţine că proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea şi incertitudinile, în condiţiile în care industria are dificultăţi cu „investiţiile şi deciziile cheie”.

În acelaşi timp, reglementările nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite”, a adăugat de Vries.

Euro 7 aduce investiţii în tehnologie

Unii producători auto susţin că normele Euro 7 îi vor forţa să investească în tehnologia pentru motoarele pe combustie, când ei deja au alocat zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.

ACEA susţine că normele Euro 7 vor aduce doar o îmbunătăţire marginală faţă de actualele standarde, în timp ce vor majora în medie preţurile noilor maşini cu 2.000 euro (2.150 dolari), forţând multe persoane să cumpere modele mai vechi poluante în loc de vehicule noi.

Înaintea reuniunii Consiliului European dedicată competitivităţii, ACEA a cerut un sprijin mai mare, inclusiv subvenţii europene, pentru vehiculele electrice.

 Normele Euro 7 vor majora preţurile noilor maşini cu 2000 de euro

Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice„, a afirmat Luca de Meo, preşedintele ACEA şi directorul general al Renault.

În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA„, a adăugat oficialul ACEA.

Noile propuneri UE pentru normele de poluare Euro 7 ne vor face pe toți pietoni. Emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane

În 2022, Comisia Europeană şi-a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă”

Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.

În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă„, a avertizat ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka.

Euro 7: Marii producători spun că noile norme trebuie abandonate

Noile norme de poluare Euro 7 pentru automobile cu motoare pe benzină și disel ar trebui să intre în vigoare peste doar trei ani, dar marile nume din domeniu cer o altă abordare și spun că reglementările prezentate sunt „o pierdere de timp”.

Accelerarea procesului de „curățare” a lumii auto este evidentă, cel puțin în interiorul Uniunii Europene. Consiliul și Parlamentul European au ajuns deja, în seara zilei de ieri, la un acord asupra datei de la care va fi interzisă comercializarea de mașini noi propulsate de motoare cu ardere internă. Există, însă, neînțelegeri pe termen scurt cu privire la implementarea noului set de norme de poluare Euro 7 care ar trebui să intre în vigoare în 2025.

În ultimele săptămâni, mai multe mărci europene importante au ieșit la rampă public, prin vocea CEO-urilor, să critice propunerile, unele dintre ele apărute și în spațiul public, care vor face parte din ceea ce va însemna pachetul Euro 7. Prin acest pachet, Uniunea Europeană vizează reglementarea producției de motoare termice la capitolul emisiilor de materiale poluante și eficienței energetice.

„Consider că Euro 7 nu are sens,” a spus Carlos Tavares. CEO-ul grupului Stellantis, citat de Auto Express. „Tot ceea ce face este să schimbe destinația unor resurse și a atenției noastre care ar trebui să fie concentrată în întregime pe drumul către electrificare,” a declarat Tavares care și-a explicat apoi opinia. „Întrebarea care se ridică este, în fond, de ce trebuie să pompăm din resursele noastre și așa limitate pentru a satisface niște reglementări care, oricum, vor fi în vigoare vreme de doar câțiva ani.”

Luca de Meo, CEO-ul Group Renault, a fost în asentimentul lui Tavares. „Euro 7, în forma sa originală, nu este ceea ce ne trebuie acum. Avem alte lucruri de făcut,” a spus de Meo care a spus că, pentru a atinge țintele stricte din draft-urile prezentate în ultimele luni, grupul condus de el ar trebui să cheltuiască circa peste un miliard de euro în dezvoltare și să țină blocată într-o proporție covârșitoare aripa de dezvoltare și inovare timp de mai bine de un an. „Și, până la urmă, efectul la nivelul îmbunătățirii reale a eficienței este, cel mult, marginal.

Nu există o singură soluție corectă pentru situația actuală. Cu toate acestea, cred în combustibilul eco (e-fuels) ca alternativă pentru a menține în viață flotele existente,” a mai spus Zipse care a adăugat că marea majoritate a parcului auto european – care numără aproximativ 280 de milioane de mașini – este compus din mașini cu propulsie clasică. „Rezolvarea problemei parcului auto existent pe drumuri este cel mai important lucru, mai important decât situația mașinilor noi„, a mai punctat CEO-ul BMW care este un susținător activ al hidrogenului, deși BMW nu vinde, încă, o mașină cu acest sistem de propulsie – doar Toyota și Hyundai o fac.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode de înșelătorie practicate în numele instituțiilor statului
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode ...
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară în 2025
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară ...
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea într-o nouă emisiune de la Pro TV
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea ...
Michelin își mută producția în România și reduce previziunile pentru 2025! Ce urmează pentru angajați și piața auto
Michelin își mută producția în România și reduce previziunile pentru 2025! Ce urmează pentru ...
Victor Ponta nu-l mai vrea pe Marcel Ciolacu premier: “Ar trebui să se retragă de urgență din funcția de premier”
Victor Ponta nu-l mai vrea pe Marcel Ciolacu premier: “Ar trebui să se retragă de urgență din funcția ...
Fabrica românească de medicamente care cucerește lumea. Profit uriaș și exporturi pe trei continente!
Fabrica românească de medicamente care cucerește lumea. Profit uriaș și exporturi pe trei continente!
Schimbări de șefi la Hidroelectrica, după ce acționarii au revocat din funcție trei membri ai Consiliului de Supraveghere
Schimbări de șefi la Hidroelectrica, după ce acționarii au revocat din funcție trei membri ai Consiliului ...
Super-promoții la Auchan până pe 22 aprilie. Reduceri de până la 57% la cosmetice, produse de curățenie, dar și alimente
Super-promoții la Auchan până pe 22 aprilie. Reduceri de până la 57% la cosmetice, produse de curățenie, ...
Noua TAXĂ care lovește toți românii. Nu se poate evita, autoritățile au deja strategia!
Noua TAXĂ care lovește toți românii. Nu se poate evita, autoritățile au deja strategia!
David Popovici își consolidează dominanța. Al doilea titlu național consecutiv, un triumf senzațional!
David Popovici își consolidează dominanța. Al doilea titlu național consecutiv, un triumf senzațional!
Ce daune morale trebuie să plătească Gheorghe Burnei, medicul acuzat de malpraxis
Ce daune morale trebuie să plătească Gheorghe Burnei, medicul acuzat de malpraxis
Noul concept de hipermarket care a apărut în București. Are cele mai mici prețuri
Noul concept de hipermarket care a apărut în București. Are cele mai mici prețuri
Smiley, Alex Velea și Connect-R lansează „Nu mă ierta”. Începutul unei colaborări muzicale de senzație!
Smiley, Alex Velea și Connect-R lansează „Nu mă ierta”. Începutul unei colaborări muzicale de ...
ANSVSA lovește puternic: Amenzi de peste 2,2 milioane de lei în industria alimentară pentru nereguli majore!
ANSVSA lovește puternic: Amenzi de peste 2,2 milioane de lei în industria alimentară pentru nereguli ...