Succesul vehiculelor electrice vine pe fondul subvențiilor generoase, parțial datorită Fondului Suveran de Investiții al Norvegiei, cel mai mare din lume, care controlează active în valoare de 1.600 de miliarde de dolari.
Cu 5,5 milioane de locuitori, Norvegia își propune să devină prima națiune care interzice vânzarea de mașini noi alimentate cu benzină și motorină până în 2025. La începutul acestui an, nouă din zece mașini noi vândute în Norvegia au fost BEV.
Tranziția către electric în cifre
Cu toate acestea, analiștii estimează că va mai dura câțiva ani până când numărul de vehicule electrice alimentate pe baterii va depăși la nivel mondial numărul mașinilor alimentate cu motorină, potrivit Reuters. Cererea de petrol pe plan mondial ar putea atinge nivelul de vârf mai repede decât estimările anterioare, dacă și alte țări ar urma exemplul Norvegiei.
Costuri și provocări
Cu aproape 370.000 de mașini alimentate cu motorină mai mult decât BEV-urile, va mai dura probabil trei – patru ani până când vehiculele electrice alimentate pe baterii le vor depăși pe cele alimentate cu motorină. Totuși, Norvegia a investit considerabil în infrastructura de încărcare și a acordat stimulente substanțiale pentru vehiculele electrice.
Perspective pentru viitor
Norvegia a demonstrat un angajament puternic pentru trecerea la mobilitate electrică și se așteaptă ca BEV-urile să devină din ce în ce mai prevalente pe șoselele sale. Cu așteptări ridicate pentru creșterea vânzărilor de mașini electrice și o infrastructură de încărcare în continuă dezvoltare, Norvegia este pe cale să-și consolideze poziția ca lider mondial în adoptarea vehiculelor electrice.