- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Nou! S-au lansat testele care măsoară sănătatea și performanța mașinilor electrice second-hand. Performanța bateriei decide prețul

23 Oct, 16:20 • Fundeanu Madalina
O serie de întreprinderi se străduiesc să ajute cumpărătorii să își dea seama cât valorează cu adevărat mașinile electrice la mâna a doua. Companiile se grăbesc să extindă testele pentru bateriile de vehicule electrice.
Nou! S-au lansat testele care măsoară sănătatea și performanța mașinilor electrice second-hand. Performanța bateriei decide prețul

A început o adevărată cursă pentru a certifica sănătatea și performanța bateriilor mașinilor electrice de ocazie, iar o serie de întreprinderi se străduiesc să ajute cumpărătorii să își dea seama cât valorează cu adevărat un vehicul electric la mâna a doua, potrivit Reuters.

Sănătatea mașinilor electrice

În ceea ce privește mașinile tradiționale cu motor cu combustie, kilometrajul și anii de utilizare pot indica rapid cumpărătorilor potențiali cât ar trebui să plătească. Această formulă nu funcționează în cazul vehiculelor electrice, a căror valoare depinde în mare măsură de autonomia și de capacitatea de încărcare a bateriei.

Până de curând, nu a existat nicio modalitate de a măsura starea de sănătate a bateriei, ceea ce a împiedicat vânzările de vehicule electrice de ocazie. Însă, acest lucru se schimbă pe măsură ce companiile se grăbesc să extindă testele pentru bateriile de vehicule electrice, unele dintre ele fiind realizate în doar câteva minute.

Una dintre acestea este Altelium, un start-up din Marea Britanie care a dezvoltat un test de măsurare a stării de sănătate a bateriilor de vehicule electrice și un certificat care va fi lansat anul acesta în peste 7 000 de dealeri auto din SUA și în peste 5 000 de dealeri din Marea Britanie prin intermediul furnizorilor de servicii pentru dealeri, inclusiv Assurant și GardX.

„Dacă piața mașinilor second-hand nu funcționează corect, piața mașinilor noi nu funcționează corect, iar tranziția electrică nu va avea loc”, a declarat Alex Johns, director de dezvoltare a afacerilor la Altelium, care spune că a primit interes și de pe alte piețe, inclusiv din China.

“Ne aflăm într-o cursă de implementare”, adaugă acesta.

O baterie reprezintă, de obicei, aproximativ 40% din prețul unui nou EV. Modul în care este folosită acea baterie este esențial. Asfel, încărcarea rapidă a unei mașini electrice prea des, încărcarea constantă atunci când bateria este aproape plină sau lăsarea acestuia pentru perioade lungi de timp complet încărcat îi poate degrada bateria mai rapid.

Start-up-ul austriac Aviloo, care a dezvoltat un test pentru dealeri și persoane fizice, a constatat că, după 100.000 de kilometri starea de sănătate a bateriei unui VE poate varia cu până la 30%.

Un consumator care își dorește un VE de ocazie cu o autonomie de 90% din cea pe care o avea când era nou ar putea sfârși prin a cumpăra unul cu doar 70% din cauza obiceiurilor proaste de încărcare ale proprietarului anterior – ceea ce ar trebui să reducă potențial mii de euro din valoarea acestuia, a declarat Marcus Berger, CEO al Aviloo, printre ai cărui investitori se numără Volkswagen.

„În cazul unui VE, kilometrajul și vârsta nu vă spun nimic. Totul se rezumă la baterie”, a menționat Berger.

mașini electrice
mașini electrice

Te-ar putea interesa și: Raiul colecţionarilor de mașini de epocă! 5 bijuterii pe roţi, scoase la licitație în „Gentlemen’s Club”. Care este piesa de rezistenţă a licitaţiei

Producătorii de automobile dau informații despre autonomia EV la bordul vehiculelor, despre care criticii spun că sunt adesea excesiv de optimiste, ceea ce face ca testele independente să fie vitale. Lipsa de vizibilitate a afectat piața EV.

Potrivit start-up-ului de urmărire a bateriilor EV Recurrent, prețurile EV-urilor second-hand din SUA au scăzut în septembrie cu 32% față de anul trecut, față de o scădere de 7% pentru modelele pe bază de combustibili fosili. În Marea Britanie, prețurile vehiculelor electrice de ocazie au scăzut cu 23% în august față de anul precedent, în timp ce cele ale modelelor pe bază de combustibili fosili au crescut cu cel puțin 4%, potrivit AutoTrader, care a citat drept motiv de îngrijorare „preocupările consumatorilor în legătură cu durata de viață a bateriilor vehiculelor electrice de ocazie”.

De asemenea, un război al prețurilor inițiat de Tesla a avut un impact asupra prețurilor EV-urilor second-hand.

Datele AutoTrader și Deutsche Automobil Treuhand arată că valorile reziduale pentru vehiculele electrice vechi de trei ani în Marea Britanie și Germania sunt cu peste 10 puncte procentuale mai mici decât cele ale echivalentelor pe bază de combustibili fosili.

„Cunoașterea capacității bateriei (EV) va fi esențială”, a declarat Stephanie Valdez Streaty, director de cercetare și dezvoltare în domeniul mobilității la Cox Automotive din Atlanta, proprietar al Manheim, cea mai mare casă de licitații de vehicule second-hand din lume.

Driverama, care achiziționează anual aproximativ 100.000 de mașini second-hand în Germania pentru a le vinde în Europa Centrală, folosește Aviloo pentru a elimina vehiculele electrice cu o capacitate a bateriei mai mică de 80% sau cu defecte ale bateriei, a declarat directorul de operațiuni Eldar Vagabov.

Pentru Michael Willvonseder, în vârstă de 38 de ani, un test independent al bateriei a fost esențial înainte de a cheltui 31.000 de euro pentru o Tesla Model S cu șapte locuri din 2014, cu 240.000 km parcurși.

Locuitorul din Wiener Neustadt, la sud de Viena, a apelat la Aviloo și a constatat că bateria avea 90% din capacitatea sa inițială – cu o autonomie de 412 km față de 456 km când era nouă.

„Vreau o mașină care să fie fiabilă, nu un gunoi, și am nevoie ca aceasta să dureze mult timp”, a spus Willvonseder.

Cursa pentru a evalua corect vehiculele electrice de ocazie devine urgentă din cauza unui aflux iminent de vehicule. În Europa, de exemplu, peste 1,2 milioane de mașini noi complet electrice au fost vândute în 2021 – și multe dintre ele vor ajunge pe piața de ocazie în 2024, când contractele de leasing se vor încheia. În cazul în care prețurile la second-hand rămân scăzute, acest lucru ar putea afecta prețurile noilor EV-uri.

„Aveți nevoie de o piață a mașinilor de ocazie care să funcționeze bine pentru ca valoarea reziduală a mașinilor noi să fie bună”, a declarat Scott Case, directorul executiv al companiei Recurrent, cu sediul în Seattle, care a înregistrat 20.000 de proprietari de VE pentru a urmări datele despre baterii și care lucrează, de asemenea, cu Black Book și cu dealerii.

Proprietarii care au grijă de bateriile lor ar putea câștiga o „primă potențială de mii de dolari” la vânzare, a anunțat Case. Start-up-urile se confruntă cu concurența agenției germane de certificare TUV Rheinland, care operează în 60 de țări. Aceasta a lansat Battery Quick Check – dezvoltat împreună cu startup-ul Twaice – în atelierele auto din Germania și se așteaptă să se lanseze pe alte piețe anul viitor, așa cum anunță sursa citată.

„Oamenii vor doar să fie mai puțin riscanțiatunci când cumpără un vehicul electric de ocazie”, a declarat directorul general al Battery Quick Check, Katharina Alamo Alonso.

Vezi și: Factura uriașă primită de un proprietar de Tesla, după ce bateria mașinii a fost afectată de ploaie: „Inima mi-a stat în loc”

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce vi se oferă dacă lucrați la stat”
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce ...
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor fi creșteri de la 1 ianuarie 2025
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor ...
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 milioane de euro
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 ...
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii s-au obișnuit”
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii ...
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, în 2024: „Am fost amenințat cu poliția”. Un avocat lămurește această situație
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, ...