Noua Clasa E este
modernizata integral, cu ajutorul motoarelor noi, a sistemelor de
asistenta pentru sofer, preluate direct de la viitoarea Clasa S,
precum si cu o linie de design complet noua.
Noua limuzina face
un progres in ceea ce priveste economia de combustibil, cu ajutorul
motorului pe benzina in patru cilindri BlueDirect, echipat cu o
tehnologie speciala pentru sistemul de injectie directa de
combustibil.
Foarte curand, noul
E 63 AMG va fi disponibil in premiera si cu sistemul de tractiune
integrala 4MATIC, precum si ca o versiune cu performante superioare
si design si mai sportiv (S-Model). Noua generatie a Clasei E poate
fi comandata din 15 ianuarie, livrarile urmand sa inceapa din luna
aprilie a acestui an.
Mercedes-Benz a adus
schimbari majore modelelor Clasa E Limuzina si T-Modell. Datorita
folosirii unor tehnologii complet noi si a unor restilizari pentru
caroserii, ambele variante ale Clasei E pot fi considerate drept
modele noi.
Propulsoarele diesel
cu patru cilindri ce echipeaza modelele E 200 CDI, E 220 CDI si E 250
CDI sunt mai economice datorita modificarilor ce le-au fost aduse in
principal la nivel de transmisie. Acest lucru este valabil si pentru
E 300 BlueTEC Hybrid, momentan cea mai economica limuzina din
segmentul sau, echipata cu un motor diesel in patru cilindri si unul
electric de 20 kW (27 CP).
Propulsoarele V6
diesel ce echipeaza E 300 BlueTEC si E 350 BlueTEC au fost revizuite
si echipate standard cu tehnologia pentru protejarea mediului
inconjurator – BlueTEC. Astfel, aceste doua motoare indeplinesc
standardele normelor de poluare EU6. Practic, toate noile modele
Clasa E echipate cu motoare diesel apartin clasei de eficienta A, iar
E 300 BlueTEC Hybrid apartine segmentului din clasa A+.
Per ansamblu, noua
generatie a Clasei E dispune de o gama foarte variata de motorizari
pe benzina si diesel cu patru, sase sau opt cilindri. Toate
propulsoarele sunt echipate standard cu sistemul ECO start/stop.
Motorizarile pe benzina au puteri cuprinse intre 135 kW (184 CP) si
430 kW (585 CP), iar cele diesel intre 100 kW (136 CP) si 185 kW (252
CP).
Atat limuzina, cat
si modelul break al noii generatii a Clasei E sunt echipate standard
cu sistemul Collision Prevention Assist. Folosind un radar, acest
sistem avertizeaza soferul asupra unei posibile coliziuni si
pregateste sistemul pentru o franare cat mai eficienta, ajutand si la
reducerea semnificativa a riscului de producere a accidentelor din
spate.
Tot din echiparea standard face parte si sistemul Attention
Assist imbunatatit, care este de acum capabil sa atentioneze soferul
in cazul in care acesta da semne de oboseala sau conduce intr-un ritm
nesigur, pe o gama mai larga de viteza.
In plus, pentru noua
generatie a Clasei E sunt disponibile optional sisteme de asistenta
noi sau imbunatatite cu mai multe functii. Ele includ urmatoarele:
Partile frontale ale
noilor modele Clasa E limuzina si break sunt complet noi si au
proportii modificate. Farurile au fost redesenate complet si includ
toate elementele functionale intr-o singura unitate. In plus, pentru
prima oara, Clasa E este disponibila cu doua finisari diferite pentru
grila:
Si designul partilor
laterale si spatelui s-a modificat – o noua linie aplicata in partea
inferioara a portierelor urca spre spatele masinii.
Noul Mercedes-Benz E
63 AMG, in noua sa versiune de top S-Model, ofera o putere maxima de
430 kW (585 CP) si un cuplu motor maxim de 800 Nm, transmise tuturor
celor patru roti prin intermediul unui nou sistem de tractiune
integrala AMG 4MATIC. Noul sistem de tractiune integrala este
disponibil optional pentru modelele E 63 AMG standard, acum cu o
putere crescuta la 410 kW (557 CP).
Pretul de baza
pentru noua generatie a Clasei E echipata cu un motor diesel este de
33.775 euro (fara TVA) pentru E 200 CDI. Pentru modelele pe benzina,
preturile incep de la 34.500 euro (fara TVA) pentru E 200 si urca
pana la 62.125 euro (fara TVA) pentru E 500 4MATIC. Preturile
modelelor AMG sunt cuprinse in intervalul 89.050 euro si 99.500 euro
(fara TVA, pret valabil pentru modelele limuzina).