În Spania, siguranța copiilor în mașină devine acum o împrejurare căreia fiecare părinte sau îngrijitor trebuie să îi acorde mai multă atenție. De acum înainte pot fi vândute numai sisteme de reținere cu omologare de siguranță, potrivit capital.ro.
Te-ar putea interesa și: Norvegia are priză la maşinile electrice, peste 94% din autoturismele înmatriculate august au fost de acest timp. Prăbuşirea vânzărilor în România
foto scaun auto
Începând cu data de 2 septembrie, Spania a implementat o serie de noi reglementări referitoare la scaunele auto pentru copii, care se bazează pe înălțimea minorilor, în loc de greutate sau vârstă.
Comisia Economică pentru Europa a Națiunilor Unite (ECE) a actualizat aceste reglementări, în vederea creșterii siguranței în trafic a copiilor.
Primul regulament ONU pentru scaune auto pentru copii (CRS) a fost aprobat în 1982, stabilind standarde de siguranță bazate pe greutate. În 2006, țări precum Spania au adoptat standardele R44 și R129.
Standardul R44 va fi eliminat pe 1 septembrie 2024, iar R129 va deveni singurul standard aplicabil. R129 (i-Size) impune cerințe și teste mai riguroase pentru a îmbunătăți siguranța copiilor în mașini.
Detaliile Noilor Reglementări
Noile reglementări impun ca toți copiii sub 135 cm să utilizeze scaune auto omologate, adecvate greutății și înălțimii lor.
Deși standardele R44 și R129 sunt momentan interschimbabile, din 1 septembrie 2024 doar scaunele conforme cu R129 vor fi acceptate.
Utilizarea scaunelor R44 va fi permisă până la opt ani după schimbare, dar vânzarea acestora va fi interzisă. Părinții sunt încurajați să treacă la R129 pentru o siguranță sporită, acestea fiind testate pentru a rezista la coliziuni frontale la 50 km/h, coliziuni spate la 30 km/h și răsturnări.
Te-ar putea interesa și: O nouă autostradă în România. Sorin Grindeanu a făcut anunțul despre o componentă crucială a infrastructurii rutiere din țara noastră