Despre B-Max se vorbeste de ceva vreme ca fiind „alesul” pentru noua fabrica din Romania. Un monovolum de clasa mica, cu cinci usi, o masina cu un look dinamic si cu un ampatament potrivit pentru strazile din tarile emergente.
Insa, pe fondul crizei din piata auto, nu este exclusa varianta ca americanii sa fi gasit, intre timp, o solutie mai ieftina si, spun unii, mai adaptata specificului pietelor emergente: noul Ford Figo, un automobil de clasa mica, in fapt un Fiesta imbunatatit, ce aduce la capitolul noutati farurile si o noua grila fata, in noul design kinetic Ford.
Interesant este faptul ca ambele modele sunt realizate pe platforma Fiesta. Ce va alege Ford pentru a produce la Craiova? John Fleming, presedintele Ford Europa, evita declaratiile, precizand doar ca modelul va ocupa un „segment alb” pe piata. Totusi, analistii risca un pronostic.
[quote=Razvan Marinescu, analist la Auto Show-room]Ford trage de timp pentru a vedea cum evolueaza piata. Va produce B-Max, daca piata isi revine, sau va alege un model din propria curte, daca criza continua. Un derivat din Ford Figo ar fi mai ieftin de implementat[/quote]
Expertii auto considera ca alegerea B Max s-ar putea dovedi mai inspirata, pentru ca garda ridicata a masinii ar putea atrage un interes mai mare, in conditiile in care starea drumurilor din Romania, dar si din tarile din jur, este relativ proasta.
„Nu cred ca vor risca sa vina cu o varianta derivata din Ford Figo”, a spus analistul Marius Barbu, de la Expert Auto.
„Fiesta a avut anii sai de glorie in Europa. O varianta chiar imbunatatita nu va aduce, cu siguranta, succesul de vanzari scontat de Ford. Sa nu uitam faptul ca masina va merge in special la export. Ford ezita sa faca teasing la masina, ceea ce ma mira. Nu le sta in obisnuinta”, a adaugat Barbu.
Potrivit analistilor de la Automotive News Europe, Ford va alege un model special, de nisa, cu care spera ca din 2010 sa cucereasca piata. Iar cum concurenta este tot mai puternica, in contextul in care lansarile de masini se vor tine lant in 2010, interesul Ford ar fi sa vina cu un produs nou nout.
B Max versus Ford Figo
Diferentele dintre cele doua masini sunt semnificative. B Max este un monovolum, cu cinci usi, cu o suspensie inaltata, asemanator unui mini SUV (Sport Utility Vehicle). Modelul, situat in gama sub modelul C-Max si vazut ca un concurent pentru Opel Meriva sau Renault Modus, ar putea beneficia de motorizari de 1,0 litri cu puteri intre 89 CP si 108 CP, precum si un 1,6 litri de 148 CP. Variantele diesel de 1,6 litri vor dezvolta intre 89 CP si 108 CP.
[img=520][/img]
Pentru a se accentua modularitatea, viitorul B-Max va prelua de la S-Max si Galaxy conceptul de scaune independente in spate, care se pot deplasa inainte sau inapoi, pentru a mari spatiul destinat portbagajului.
Potrivit expertilor, daca va alege sa produca acest model, Ford ar putea ajunge in 2010 la 100.000 de unitati B-Max, iar in functie de cerere capacitatea de productie ar putea creste.
In schimb, Ford Figo arata aproape identic cu vechea generatie Fiesta, privit din lateral si din spate. Singurele noutati sunt reprezentate de stopurile usor redesenate, de grila frontala, noile faruri si cu un interior usor revizuit. Si motorizarile sunt aceleasi.
Masina, botezata „Figo” care in italiana se traduce prin „cool”, este destinata sa lupte pe una dintre cele mai promitatoare piete auto din lume, cea asiatica, ce include in special India si China, urmand sa fie ulterior exportat pe alte piete internationale, in zonele Asia-Pacific si Africa dar nu si in Europa.
[img=517][/img]
„Suntem foarte increzatori ca noul model va fi unul extrem de atractiv pentru clientii indieni. Va fi un model competitiv in piata si va aduce un nivel ridicat de valoare in segment. Credem ca Figo este un punct de cotitura pentru Ford, acesta urmand sa ajute la transformarea marcii intr-unul dintre jucatorii de volum din India”, a declarat Michael Boneham, presedintele Ford India.
Ford isi ambaleaza motoarele
Dincolo de dilema legata de primul model „made in Romania”, americanii de la Ford continua pregatirile pentru demararea productiei la Craiova. In prezent, uzina asambleaza modelul Transit Connect, pe baza kit-urilor importate din Turcia. O varianta de compromis, pana la lansarea productiei noului automobil.
[img=518][/img]
Ford se pregateste sa lanseze linia de fabricatie pentru noul model, ce necesita investitii intre 300 si 500 milioane de dolari si sa dezvolte linia de productie de motoare. In acest scop, producatorul a bifat un capitol important: a obtinut de la Banca Europeana de Investitii un credit de 400 milioane de euro, garantat de statul roman. In plus, americanii si-au construit si propria retea de distributie la nivelul intregii tari, in conditiile in care, din vara, vor renunta la colaborarea cu dealerul Romcar.
Ford a anuntat ca vor sa ajunga pana in 2012 la o productie de 300.000 de masini si tot atatea motoare. Managementul companiei crede ca perioada de criza va fi depasita, iar piata auto romaneasca va creste, in urmatorii cinci ani, cu 15% pe an, in timp ce numarul de masini la 1.000 de locuitori va ajunge la 300 unitati, fata de 210 in prezent.
[img=521][/img]
„Previziunile noastre pentru urmatorii cinci ani indica o crestere inceata, dar stabila a pietei, cu circa 50.000 de unitati (15%) pe an. Segmentele care vor creste cel mai mult vor fi C (clasa compacta), segmentul vehiculelor comerciale, clasa SUV (sport utility vehicle) si clasa CD”, a declarat Vladimir Vosicky, directorul viitoarei Companii Nationale de Vanzari pentru Romania, din cadrul grupului.