La exterior, noul model se prezinta cu faruri si lampi spate redesenate, un design complet nou pentru spoilerul fata si bara de protectie spate, praguri laterale noi din otel inoxidabil si jante noi din aliaj de 16 inci.
Au fost adaugate 5 culori noi si 3 combinatii noi pentru cei care doresc o caroserie in doua tonuri. BT-50 facelift este disponibil in 3 versiuni de caroserie: Regular (doua portiere si doua locuri), Rap Cab (4 locuri si 4 portiere – cele din spate cu deschidere spre inapoi) si Double Cab (4 portiere si 5 locuri).
Noua versiune a pick-up-ului japonez aduce un design nou si la interior. Acesta prezinta materiale si culori noi, precum si iluminare orange pentru instrumentele de bord. Optional, cumparatorii pot alege tapiserie din piele.
BT-50 se apropie de confortul unui model de clasa compacta, atat prin materialele folosite, cat si prin dotari. Noua varianta are ca dotare standard un port auxiliar pentru conectarea dispozitivelor portabile la sistemul audio al autovehiculului.
Mazda ofera 3 nivele de echipare pentru acest model (CE, TE si GT), precum si o serie de accesorii suplimentare (hardtop pentru carosarea benei, bare de protectie din otel inoxidabil, carlig de remorcare, echipamente pentru bena etc.).
BT-50 facelift este echipat cu un motor turbo diesel de 2,5 litri. Acesta genereaza 143 CP si un cuplu de 330 Nm, suficient pentru a tracta o remorca cu o greutate de 3 tone, in conditiile unui consum mediu combinat ce variaza intre 8,3-8,9 l/100km (in functie de versiune).
Motorul asigura puterea necesara atat pe sosea, cat si in off-road, unde tractiunea integrala, diferentialul cu alunecare limitata si cutia de transfer cu reductor asigura performante ridicate.
Dotarile pentru siguranta pasagerilor variaza in functie de nivelul de echipare ales si pot include airbag-uri frontale si laterale, ABS si EBD si centuri pretensionate in 3 puncte.
Caroseria integreaza zone de deformare controlata si bare de protectie in portiere, care asigura un plus de siguranta in caz de impact lateral. Sistemului de franare include la randul sau elemente noi, discurile ventilate de frana pentru puntea fata asigurand o franare mai eficienta.
Segmentul modelelor pick-up in Romania a urmat trendul crescator al pietei auto in general. In 2005 se inregistrau 919 unitati comercializate, in timp ce prognoza pentru 2009 este de 3.345 de autovehicule.
Obiectivul Mazda este de a vinde 250 de unitati BT-50 in 2009, valoare care ar reprezenta o cota de piata de 8,33% (din segmentul pick-up). Din totalul de 250 de unitati prognozate pentru anul viitor, un procent de 90% va fi reprezentat de versiunea de caroserie double cab (cu 4 usi).