Noile vehicule Polo vor fi disponibile in primul an in 7 versiuni de motorizare, 4 pe benzina si 3 Diesel, si cu un volum de putere cuprins intre 44 kW / 60 CP pana la 77 kW / 105 CP.
Modelul Polo 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP, in versiunea Polo BlueMotion, are un consum mediu de 3,8 litri la 100 kilometri si emisii de 96 g/km CO2, fiind in prezent modelul cu cinci locuri cu cel mai redus consum si cu cel mai mic nivel de emisii de noxe din lume.
Valorile tehnice optime oferite de noul Polo sunt asigurate si datorita cutiei de viteze cu dublu ambreiaj (DSG) cu 7 trepte.
In acest context, se remarca noul propulsor 1.2 TSI. Motorul cu injectie directa pe benzina, cu 4 cilindri si turbina de supraalimentare, dezvolta 77 kW / 105 CP si consuma numai 5,5 litri de carburant la 100 kilometri (129 g/km CO2).
Masurile de siguranta disponibile pentru Polo au fost adaptate pentru a asigura un nivel de 5 stele la testele EuroNCAP. Versiunea Polo Europe Edition va beneficia in productia de serie de programul electronic de stabilitate ESP cu sistem de asistenta la pornirea in rampa, o gama foarte eficienta de airbarguri, inclusiv airbag combinat la nivelul capului si al toracelui, precum si tetiere de protectie impotriva traumatismelor produse prin impact (pentru locurile din fata), 3 tetiere pentru locurile din spate, precum si sisteme de prindere Isofix pentru scaunele de copii.
La noua generatie a modelului Polo este afisata digital si cantitatea de carburant disponibila. Se remarca si consola centrala orientata mai bine catre sofer. La capitolul comenzilor principale se disting noile sisteme radio si cele de radionavigatie, de exemplu RNS 310 cu Touchscreen.
Volkswagen a anuntat ca urmare a volumului ridicat al cererilor, noul Polo poate fi rezervat incepind cu luna iunie 2009. In Germania, pretul de pornire va fi de 12.150 euro (pentru versiunea cu 3 usi). Nu au fost anuntate, pentru moment, detalii legate de lansarea in Romania a modelului si implicit, de gama de preturi.