În contextul noilor norme de poluare Euro 7, ministrul Transporturilor din Germania, Volker Wissing, a avertizat că acestea ar putea duce la scoaterea din circulație a mașinilor diesel cu emisii Euro 5 și Euro 6 în decurs de doi ani, potrivit playtech.ro.
Te-ar putea interesa și: Ursula von der Leyen va conduce și noua Comisie Europeană. Care sunt cei 2 candidați trimiși de guvernele țărilor din UE
foto: mașinile diesel ar putea fi scoase din circulație/ sursa: dreamstime
Oficialul german a trimis o scrisoare către președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, solicitând clarificări în legătură cu aplicarea noilor reglementări. În replică, Comisia Europeană a asigurat că noile norme nu vor interzice autovehiculele pe motorină deja existente pe piață, transmite sursa citată.
Volker Wissing este indignat și îngrijorat de faptul că noile reguli, implicit limite, impuse de către Comisie, vor fi aproape imposibil de respectat, date fiind anumite condiții de exploatare normale.De exemplu, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă, aceasta ar putea emite mai multe noxe decât permite noua legislație.
„Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7”, a declarat Wissing.
Comisarul european pentru Piața Internă, Thierry Breton, a afirmat că noile reglementări nu vor impune retragerea din circulație a autovehiculelor diesel actuale și că aplicarea retroactivă a normelor Euro 7 este exclusă.
„Respectarea limitelor nu este condiționată de sarcina auto sau stilul de conducere”, a declarat Thierry breton.
Toți reprezentanții industriei auto din Germania s-au declarat îngrijorați și sceptici cu privire la noile grile de măsurare a noxelor.
Comisia Europeană a asigurat cetățenii că modificările vor fi îndrepta doar către vehiculele noi, care vor fi produse după intrarea în vigoare a normelor Euro 7, adică la sfârșitul anului 2026.
Toate celelalte, care se încadrează în normele Euro 5 și Euro 6, vor putea circula până la 1 iulie 2030, așa cum a fost stabilit. Acestea vor putea să circule legal în Europa, însă doar până la data menționată.
Comisia clarifică motivele acestei noi reglementări, spunând că au scopul de a reduce emisiile și de a contribui la un mediu mai curat.
Te-ar putea interesa și: Franţa ar putea intra într-o „criză a datoriilor” și ar putea fi plasată sub supravegherea FMI și a Comisiei Europene