„Trebuie sa fie consecinte pentru amatorismul incredibil si lipsa de demnitate cu care au fost facute acuzatii impotriva celor trei oameni. Guvernul, cel mai mare actionar al Renault, nu poate trece cu vederea”, a declarat ministrul pentru Buget, Francois Baroin.
Ghosn, care conduce si Nissan, partenerul japonez al Renault, se confrunta astfel cu doua crize, cea legata de scandalul de spionaj din Franta, in a carui investigatie s-a implicat personal, si cea din Japonia, unde sase din fabricile Nissan au fost inchise in urma cutremurului.
Seful aliantei va merge joi in Japonia pentru a supraveghea reluarea operatiunilor Nissan, a declarat o sursa apropiata situatiei.
Nissan ar putea pierde doua miliarde de yeni (25 milioane dolari) pentru fiecare zi in care productia este oprita, potrivit estimarilor Goldman Sachs.
Renault a propus reinstalarea in functie si plata unor compensatii celor trei directori, dupa ce acestia au fost exonerati de toate acuzatiile.
Mai multi membri ai conducerii Renault implicati in scandalul de spionaj, inclusiv Ghosn, vor returna primele pe care le-au primit anul trecut, dupa ce s-a dovedit ca directorii acuzati de vanzarea de informatii secrete sunt nevinovati.
Baroin a declarat la postul de televiziune LCI ca „in acest moment nu se pune problema demisiei lui Ghosn”.
Guvernul, care detine o participatie de 15% la Renault, asteapta ca grupul sa descopere cine se face vinovat de acest scandal, a declarat, marti, ministrul Industriei, Eric Besson.
Renault i-a concediat in ianuarie pe directorul pentru dezvoltare Michel Balthazard, subordonatul acestuia, Bertrand Rochette, si directorul adjunct al programului pentru automobile electrice, Mathieu Tenenbaum, dupa ce i-a acuzat de spionaj.
Balthazard, care a exclus sa se intoarca la Renault, s-ar putea intalni cu Ghosn si Pelata inainte de plecarea directorului general in Japonia, a mai spus sursa.