Modelul Citycar al Opel ar urma sa concureze Dacia Logan, automobilul care a monopolizat practic segmentul de clasa low-cost in tarile in curs de dezvoltare.
„Modelul Citycar al Opel este un vehicul pentru viitor”, a declarat Hans Demant, seful Opel, pentru revista Auto motor und sport, citat de AFP.
Opel cauta un partener pentru dezvoltarea acestui proiect, „poate chiar un fabricant de motociclete”, a adaugat acesta. „Momentan totul este la nivel de discutii”, a explicat Demant. O decizie in acest sens ar putea fi luata in cursul anului viitor.
Decizia Opel de a investi in constructia unui automobil low-cost vine ca urmare a cresterii cererii de astfel de automobile, in special in tarile emergente. Dupa ce Renault a dat lovitura cu modelul Logan dezvoltat in Romania, marii producatori auto la nivel mondial au anuntat demararea unor proiecte ce vizeaza constructia unor automobile ieftine.
Renault, VW, Fiat, Toyota si Skoda si-au anuntat intentia de a investi in constructia unor automobile ieftine, de pana la 5.000 de euro.
Fiat va construi in Brazilia un automobil ieftin care va concura cu Logan si ar putea extinde productia masinii in uzinele sale din China, India si Turcia.
Volkswagen are in proiect producerea unei masini mici de 3.600 dolari (2.700 euro) in China, iar Katsuaki Watanabe, presedinte Toyota, a declarat pentru Financial Times ca producatorul japonez se gandeste la „un mod foarte ieftin de a construi masini”, pentru care „vom dezvolta chiar materiale noi daca este nevoie”. Presa nipona anunta ca Toyota si-a propus sa lanseze in 2010 un automobil care sa coste 6.500 de dolari (4.880 euro).
Si alte companii precum Nissan sau General Motors se intereseaza tot mai puternic de piata de low-cost.
„Este o piata ce cunoaste o dezvoltare extraordinara, o piata care pe viitor se va dezvolta cel mai mult. Iar exemplul Logan este cat se poate de elocvent. Trendul pietei este spre masini ieftine, de mici dimensiuni, usor de manevrat. Masina nu mai reprezinta un lux si capata tot mai puternic accentul de necesitate”, a declarat anterior, pentru DailyBusiness, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia Group.
Modelul indian Nano, cea mai ieftina masina din lume
Cea mai ieftina masina din lume a fost lansata la inceputul acestui an de catre compania auto indiana Tata Motors Ltd. Denumita „Masina Poporului” sau Nano, modelul are patru locuri si un motor de 600 de centimetri cubi si costa 2.500 de dolari.
Automobilul este fabricat in principal din materiale plastice si asamblat cu adezivi moderni, a declarat presedintele Tata Motors, Ratan Tata.
Tata Motors va construi masina la o uzina din statul West Bengal, iar capacitatea de productie va ajunge la 250.000 de unitati anual, in 2-3 ani de la debut, in conditiile in care se asteapta o cerere de circa 1 milion de unitati. Restul productiei ar putea fi acoperita de dealeri sau de unitati satelit, care se vor ocupa de asamblarea masinii.
Compania ar putea exporta masina de 2.500 dolari in zone ca Africa de Sud si America Centrala.
Planurile de dezvoltare vor fi insa legate de cifrele de vanzari ale masinii, care vor trebui sa fie foarte bune, dat fiind ca la acest pret, marja de profit este redusa, au declarat oficialii Tata Motors.
Pana in prezent, cea mai ieftina masina se afla tot in India. Modelul Maruti 800, produs de Suzuki, era comercializat la un pret mai mic de 4.000 de dolari.