Evaluarea Comisiei Europene privind posibila acordare de ajutoare de stat la privatizarea Automobile Craiova vizeaza doua perspective – ajutor de restructurare si ajutor regional, a spus Orban.
„Nu exclud ca acest caz sa fie analizat in doua etape. Aceasta evaluare este avansata si, din ce-am inteles, e foarte posibil sa fie in doua etape, care sa priveasca posibilul ajutor de stat din doua perspective. Una ar fi perspectiva de ajutor de restructurare si una, foarte posibila, de ajutor regional. Dar in niciun caz nu vreau sa prefigurez raspunsurile Comisiei in acest caz”, a spus Orban, precizand ca decizia va fi luata probabil la sfarsitul lunii februarie sau inceputul lunii martie.
Comisarul roman a repetat faptul ca a solicitat Comisiei Europene sa ia decizia mai repede decat termenul de 18 luni pe care il are pentru a da un raspuns.
„Va reamintesc ca, daca procedura ar fi fost notificata corespunzator, Comisia Europeana ar fi trebuit sa raspunda in maxim doua luni”, a mai spus comisarul roman.
Contractul de privatizare a fost semnat pe 12 septembrie, compania americana oferind 57 milioane de euro pentru pachetul majoritar de actiuni de 72,4% din actiunile producatorului de automobile din Craiova. Documentul urmeaza sa expire pe 31 ianuarie 2008.
Planurile companiei au fost blocate de catre Comisia Europeana, care a decis in luna octombrie demararea unei investigatii privind acordarea unor posibile ajutoare de statul roman companiei Ford, in procesul de privatizare, lucru care reprezinta o incalcare a legilor concurentei.
Privatizarea Automobile Craiova urma sa fie finalizata odata cu aprobarea, de catre Parlament, unui proiect de lege initiat de Guvern. Dezbaterea legii de privatizare a fost insa suspendata, luna trecuta, la cererea Guvernului, urmare a anchetei declansate de CE.
Potrivit Comisiei Europene, Romania a impus companiei Ford o serie de conditii in cazul privatizarii, printre care producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania.