Camera Deputatilor este camera decizionala in aceasta problema, astfel ca actul normativ a primit aprobarea Parlamentului.
Legea a primit, in Camera Deputatilor 235 de voturi pentru, 5 impotriva, iar 5 deputati s-au abtinut. Senatul a aprobat proiectul de lege de aprobare a OUG 109/2008 pe 2 februarie.
Ordonanta data de Guvernul Tariceanu in septembrie 2008 stabileste conditiile privind acordarea unui ajutor de stat individual in valoare nominala de 143 milioane euro, echivalent in lei, de catre Guvernul Romaniei, catre Ford Motor Company care a achizitionat potrivit contractului de vanzare cumparare 72,40% din actiunile detinute de AVAS la Societatea Comerciala Automobile Craiova.
Prin contractul de vanzare, Ford se angajeaza la investitii totale de 675 milioane de euro pentru retehnologizarea fabricii, iar Guvernul s-a angajat sa acorde pentru productia de autovehicule un ajutor de stat de 94,45 milioane de euro, in perioada 2008-2012, iar pentru productia de motoare – de 48,5 milioane de euro in perioada 2010 – 2012.
Ajutorul de stat individual regional acordat de Guvern are ca obiect sustinerea regiunii sud-vest a Romaniei si a fost autorizat de Comisia Europeana.
Industria automobilelor este una din cele mai afectate de criza, atat in lume, cat si in Romania. La sfarsitul lunii ianuarie, presedintele Traian Basescu a dat asigurari ca statul roman va sustine investitiile din domeniul constructiilor de automobile, atat ale Ford, cat si ale Renault, si a anuntat acest lucru si la ultima reuniune a Consiliului European.
Potrivit unor publicatii economice, in decembrie, constructorul auto american Ford a cerut statului roman garantii pentru imprumuturi la Banca Europeana de Investitii (BEI) in valoare de 400 milioane de euro.
Totodata, presa a mai scris ca Renault, care are in stadiu incipient dezvoltarea unui centru de proiectare in valoare de 100 milioane euro la Titu, a recurs la o miscare identica, solicitand garantii pentru un imprumut de 100 milioane euro.