Cele doua companii vor investi 11,7 milioane de dolari in Toyota Media Service Co, una dintre subsidiarele Toyota, pentru crearea unui sistem care sa le permita soferilor sa verifice de la distanta parametrii masinii si sa imbunatateasca eficienta bateriilor.
Programul se va baza pe platforma de cloud computing Microsoft Azure, care le va permite clientilor accesul la serviciile digitale Toyota, cum ar fi GPS, multimedia si managementul energiei.
Constructorul auto nipon a mai utilizat platforma Azure si inainte de noul parteneriat, folosind software-ul pentru a localiza apelurile initiate de soferii Lexus atunci cand aveau nevoie de asistenta auto.
Azure concureaza cu programe similare dezvoltate de Amazon, Google si Salesforce.com.
Printre constructorii auto care si-au extins de asemenea gama de servicii digitale pentru soferi se numara General Motors si Ford, potrivit sursei mentionate.
Utilizarea serviciilor de „cloud computing” presupune renuntarea la propria infrastructura IT si inchirierea de unitati de stocare a informatiilor, precum si investitii pentru accesarea diferitelor programe prin intermediul Internetului, care in mod traditional sunt stocate pe computere individuale.