Traficul pe Pasajul Basarab este monitorizat video la cele doua capete. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, merge, duminica, la ora 11.00, la centrul de monitorizare a traficului din soseaua Oltenitei nr. 107, pentru a vedea cum se circula pe Pasajul Basarab, informeaza [url=http://www.mediafax.ro/social/pasajul-basarab-a-fost-deschis-traficului-auto-8358365]Mediafax[/url].
Si tramvaiele liniei 34 circula pe Pasajul Basarab incepand de duminica. Regia Autonoma de Transport Bucuresti a anuntat ca tramvaiele liniei 34 vor circula pe traseul actual intre Calea Vitan si Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe soseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, soseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timisoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, pana la terminalul „Ghencea”.
Pasajul Basarab are 1,9 kilometri si este cel mai lat pod hobanat urban din Europa. Acesta face legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea, respectiv soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de nord-vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent largit si a caii ferate in zona Garii de Nord.
Pasajul Basarab din Bucuresti a fost deschis [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/scandal-la-pasajul-basarab-sunt-ok-testele-de-rezistenta-64177/]pe fondul unui scandal[/url] intre Inspectoratului de Stat in Constructii (ISC) si Primaria Capitalei. Conflictul vizeaza testele pentru rezistenta structurii.Potrivit secretarului general al ISC, Marin Bucur, rezultatele testelor privind rezistenta pasajului, care au fost efectuate in perioada 30 mai – 2 iunie, nu au ajuns la Inspectorat, iar reprezentantii ISC nu au fost solicitati pentru a participa la receptia lucrarii.
Municipalitatea a raspuns la acuzele inspectoratului.
„Pasajul Basarab a fost supus tuturor testelor prevazute de legislatia in vigoare, rezultatele acestora confirmand siguranta si stabilitatea acestuia in cele mai dificile conditii de exploatare. Toate aceste teste au fost confirmate de catre proiectanti, consultanti si specialisti de renume in domeniu din Romania si Spania si consemnate in rapoartele pe care acestia le-au inaintat catre Comisie”, se arata intr-un comunicat al Primariei Municipiului Bucuresti.
Contractul pentru constructia pasajului, in valoare de peste 160 milioane de euro, a fost semnat in iulie 2006 si avea stabilita initial o durata a executiei de 45 de luni.