„Lucrarile ar
putea incepe si maine, respectiv dupa obtinerea autorizatiei de
construire”, a declarat primarul general Sorin
Oprescu dupa sedinta CGMB, precizand ca „probabil intr-o
saptamana” cetatenii vor vedea acolo organizarea de santier.
Primarul a precizat ca nu este nevoie
de refacerea licitatiei, constructorul fiind deja selectionat,
respectiv societatea Apolodor SA, transmite Mediafax.
Realizarea pasajului va dura 10 luni,
din care faza de santier se va intinde pe o perioada de sase luni, si
va costa municipalitatea 62 de milioane de lei.
Pasajul rutier Piata Presei Libere va
permite, potrivit municipalitatii, subtraversarea acestei zone pe
orice directie, urmand sa asigure legatura dintre transportul public
de suprafata, respectiv linia de tramvai si liniile de autobuze, cu
statia viitoarei magistrale 6 de metrou. Intrarea in pasaj se va face
pe directia ?oselei Bucuresti-Ploiesti spre Bulevardul Kiseleff, iar
iesirea, pe Bulevardul Kiseleff, dar si pe bulevardul Marasti.
Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania s-a opus ferm acestui proiect, considerat “inutil functional si fundamental nociv” in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff, cea care leaga Piata Presei Libere cu Piata Arcului de Triumf. Cititi aici argumentele arhitectilor.