Constructorul auto se afla intr-un proces de reducere „drastica” a stocurilor pentru a-si imbunatati situatia lichiditatilor, a spus Peralta.
„Renault nu a iesit, inca, din criza. Exista semne de crestere. Dar trebuie sa facem diferenta intre recuperarea pe pietele de capital si impactul programelor de casare, respectiv trendul general”, a afirmat oficialul intr-un interviu acordat La Tribune.
Guvernele din marile state europene au intervenit pentru sprijinirea sectorului auto, afectat de criza, prin introducerea de prime de casare pentru a incuraja achizitia de masini noi.
Producatorii auto au cerut, in mod repetat, o incheiere graduala a programelor de sprijin, din care o mare parte sunt programate sa se incheie la sfarsitul anului.
„Ne asteptam la o recuperare lenta, pe parcursul a mai multi ani, incepand din 2010. Populatia americana ramane indatorata, la fel britanicii si spaniolii. In Statele Unite somajul continua sa creasca, chiar daca ritmul avansului s-a mai redus”, a adaugat el.
Renault a avut in primul semestru pierderi de 2,7 miliarde euro, fata de un profit net de aproape 1,6 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, generate de reducerea cererii pe majoritatea pietelor.
Vanzarile grupului au scazut, in primele 6 luni, cu 23,7%, la aproape 16 miliarde euro. Divizia constructoare de automobile a contribuit cu 15,1 miliarde euro la cifra totala de afaceri, in coborare cu 24,2% comparativ cu primul semestru al 2008.