- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Piata auto romaneasca se intoarce la vanzarile din 1999

19 Dec, 16:19 • Redactia DailyBusiness
Inmatricularile de masini noi din primele 11 luni ale acestui an au scazut cu 53% fata de aceeasi perioada din 2007, pana la nivelul inregistrat in 1999, a anuntat vineri Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Piata auto romaneasca se intoarce la vanzarile din 1999

„Ultimele date referitoare la piata auto din Europa arata o deteriorare continua a pietei, cu scaderi ce nu s-au mai intalnit din ’99 incoace”, mentioneaza comunicatul APIA.

„Astfel, daca la nivelul UE 27, inmatricularile de autoturisme noi din luna noiembrie 2008 au fost cu circa 26% mai mici decat cele din noiembrie 2007 (cu o scadere generala la 11 luni de 7,1%), in Romania inregistram un volum cu circa 53% mai mic decat cel din 2007 (numai 13.700 unitati fata de 29.000) si cu o scadere generala de 7,5% la nivelul celor 11 luni”, mai precizeaza comunicatul.

Principalele cauze ale scaderilor din ultima perioada vizeaza atat criza financiara globala care se resimte intr-o anumita masura si in Romania, in special in ceea ce priveste restrangerea creditului, dar mai ales intrarile masive de vehicule uzate, care pana la mijlocul lunii decembrie au beneficiat de taxe reduse.

Pentru a se redresa, industria auto are nevoie de o politica sectoriala de descurajare a intrarilor de autovehicule vechi si poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto. Astfel de masuri sunt preconizate peste tot in lume.

Pe piata din Romania, APIA confirma o scadere cu 39,5% a vanzarilor la autoturismele de productie autohtona, in perioada ianuarie-noiembrie.

In ceea ce priveste vanzarile de autovehicule in Romania, in cele 11 luni de pana acum, volumul general al pietei auto este de 308.984 unitati (-7,4%), din care 257.941 (-10,4%) autoturisme, 47.013 (+9,2%) autovehicule comerciale si 4.030 (+47.7%) autobuze.

Productia nationala a cunoscut in primele 11 luni din 2008 o crestere de 8,3% (241.263 unitati) fata perioada similara a anului trecut, cu toate ca in luna noiebrie, piata a suferit o depreciere de pana la 39% fata de luna similara a anului trecut, a anuntat APIA.

Potrivit Asociatiei, in perioada analizata, vehiculele comerciale produse in tara au atins un volum total de 13.948 unitati.

Exportul a inregistrat o crestere de 37,6% cu un volum total de152.322 unitati, in conditiile in care 63% din productia nationala este destinata exportului, in cea mai mare parte reprezentat de Dacia.

Importul de autovehicule in perioada ianuarie-noienbrie 2008 a cumulat un numar de 221.094 masini, in scadere cu 1,5% fata de intervalul cuprins in primele 11 luni ale anului trecut, scadere determinata in special de segmentul autoturisme (10.208 unitati), care a coborat cu 3,2%.

In ceea ce priveste segmentarea in functie de marca, Dacia, cu cele 81.087 unitati vandute (26,2% cota de piata) se claseaza pe primul loc, urmata de marca Skoda – 22.432 unitati (cota de piata 7,3%). Pe locul 3 se claseaza Volkswagen – 22.361 automobile si o cota de piata de 7,2%, pe 4 Ford cu 21.485 unitati, iar pe 5 Renault cu 21.135 masini comercializate avand o cota de piata de 6,8%. Aceste marci inglobeaza peste 54% din totalul pietei auto din Romania.

Conform APIA, cele mai mari cresteri de vanzari le-au inregistrat marcile Mazda (217%), KIA (189%), Cadillac (123%), Jaguar (94%), Suzuki (86%), Subaru (66%), Maserati (58%), Lancia (55%), Saab (53%) si Smart (50%).

La polul opus,cele mai importante scaderi la 11 luni sunt inregistrate de catre Geely (-89%), Daewoo (-55,8%), Great Wall (-50%), SsangYong (-48%), Chrysler (-40%), Alfa Romeo (-33%), Renault (-30%), Citroen (-28%), Peugeot (-26%) si Chevrolet (-25%).

Categoria autovehicule comerciale a inregistrat o crestere de aproximativ 9,2% cu un volum total de 47.013 unitati.

Urmărește Daily Business pe Google News