„Este totusi de asteptat ca
finalul lui 2013 sa nu aduca rezultate atat de slabe, un factor de
revigorare fiind programul Rabla, care, desi a inceput in luna iunie,
este de asteptat sa reprezinte 10-15% din piata totala a masinilor
noi. Voucherele Rabla s-au tranzactionat in piata chiar si cu un
nivel de 1.300 de lei, data fiind cererea scazuta pentru acestea si
perioada de doar 45 de zile de valabilitate”, a declarat vineri
Mihai Cune, business manager la Autovit.ro.
Specialistii
Autovit.ro estimeaza ca piata va fi insa sub nivelul de 66.000
unitati inregistrat in 2012. Aceasta valoare ar duce astfel piata
masinilor noi aproximativ la nivelul anului 1995, cand marcile de
import aveau o prezenta mult mai redusa in Romania.
„La
masini second-hand din import nu sunt motive ca valoarea de circa
30.000 de unitati pe luna sa se schimbe radical (cele din import si
reinmatricularile de masini rulate din Romania). Va creste ponderea
masinilor cu norma de poluare Euro 2, dat fiind ca taxa auto a
scazut. Ne mai asteptam la o crestere si pe segmentul de masini Euro
4 cu motoare mici, dar cel mai mult la masinile cu motoare Euro 5,
unde timbrul de mediu are o valoare foarte mica”, a mai spus
Mihai Cune, citat de Agerpres.
Pentru piata de masini
second-hand, Autovit.ro estimeaza ca in 2013 aceasta sa fie sub
nivelul anului trecut, cu o scadere de aproximativ 15-20%.
Pe
baza datelor directiei de specialitate a Politiei – DRPCIV,
reprezentantii Autovit.ro s-au referit si la diferentele mari in ceea
ce priveste preferintele pe marci la autoturismele noi, second-hand
din import si cele reinmatriculate in Romania.
La masini noi,
Dacia are peste un sfert din piata, cota erodandu-se mult in ultimii
ani, de la peste jumatate. Volkswagen a avut o cota de peste 15%, iar
Hyundai are un an relativ bun. Fata de segmentul second-hand, cifrele
pentru masinile noi sunt foarte foarte mici, spre exemplu la masini
second-hand din import Volkswagen a fost lider cu aproape 3.900 de
unitati in iunie, in timp ce Dacia a fost lider la masini noi cu sub
1.000 de unitati.
La masinile second-hand din import se
pastreaza de ani buni un top 5 aproape neschimbat luna de luna, cu
Opel pe locul secund, Ford pe trei, Audi si BMW pe patru si cinci.
Oarecum diferit este topul la masini second-hand tranzactionate in
tara. Volkswagen si Opel ocupa primele pozitii, insa pe locul trei
apar automobilele marca Dacia, ca urmare a comportamentului des
intalnit de vanzare a masinilor noi dupa doar cativa ani de
utilizare. in plus, in top cinci se regaseste si Skoda.