Piata audio este segmentata in mai multe categorii de produse. Printre acestea, piata unitatilor centrale, formata din aparate de radio si CD playere auto, care valoreaza 9 mil. de euro anual si categoria Hi-Fi (n.r.-difuzoare, subwoofere, amplificatoare si alte accesorii audio), cu o valoare de circa 1 mil. de euro anual.
Piata sistemelor audio auto este intr-o stransa corelatie cu piata auto, au explicat reprezentantii Falcon.
In primele 9 luni ale acestui an, Falcon Electronics a inregistrat o crestere cu 30% a vanzarilor de echipamente audio, ajungand la 3 mil. de euro.
In mare parte, utilizatorii prefera sa achizitioneze doar un CD Player si sa foloseasca difuzoarele cu care este echipata masina. In acest caz se poate spune ca cel mai ieftin produs audio costa aproximativ 60 euro, explica reprezentantii companiei.
Profesionistii in domeniu considera ca un sistem audio trebuie sa aiba in componenta produse precum unitatea centrala – cu preturi cuprinse intre 60 si 2.600 de euro, cel putin cate un set difuzoare pe fata si pe spate, cel putin un amplificator pentru aceste difuzoare, subwoofer pentru frecventele joase si amplificator pentru subwoofer.
Unitatile centrale premium sunt dotate cu ecran LCD cu tehnologie touchscreen, cu multiple functii de calibrare pentru un sunet de calitate, precum si sistem de navigatie de ultima generatie.
Pretul de plecare al unui sistem audio de acest gen incepe de la 900 de euro.
Spre exemplu, componentele de pe masina Kia Ceed pe care Falcon Electronics a pregatit-o pentru editia de anul acesta a Salonului International Auto Bucuresti valoreaza 10.000 de euro.
In primele 9 luni ale anului 2007, Falcon Electronics a inregistrat
vanzari totale in valoare de 7 mil. euro, circa 40% din aceasta suma fiind acoperita de vanzarile de sisteme audio.
In ceea ce priveste sistemele electronice pentru masini, cele mai vandute echipamente pe piata romaneasca sunt sistemele de securitate, potrivit oficialilor Falcon.
Pentru 2007, Falcon Electronics isi propune o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, ceea ce ar reprezenta o crestere cu 60% fata de 2006.
In perioada urmatoare, compania intentioneaza sa deschida puncte de lucru in principalele judete ale tarii, in conditiile in care are show-room-uri in Timisoara si Brasov.