„Sectorul Nadlac-Arad este
un proiect care, din pacate, a fost conceput si licitat in conditii
considerate de Comisia Europeana gresite si acolo, din acel motiv
in special, Programul Operational Sectorial de Transporturi a
intrat in faza de presuspendare. Acolo – corectii financiare si
posibil rezilierea contractului si o noua licitatie”, a spus
Ponta la RTV.
Mediafax scria in luna iulie a acestui
an ca oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de
intrerupere a uneia din platile solicitate de catre Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru un
contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in
care au fost identificate „iregularitati si suspiciuni de
frauda”
Constructia autostrazii Nadlac-Arad a
fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39
kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheza
Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct,
pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat si
executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind
de 124,45 milioane euro.
Finantarea este asigurata din Fondul de
Coeziune al Uniunii Europene.